וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמכים חשפו: בן לאדן תכנן להתנקש באובמה

מהתכתבויות שהתגלו במתחם בו שהה רב המחבלים נחשפה כוונתו להפיל את מטוסו של נשיא ארה"ב. לדבריו, סגן הנשיא ביידן לא מסוגל להתמודד עם התפקיד, "מה שיוביל את ארה"ב למשבר"

מנהיגו לשעבר של ארגון הטרור אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, הורה להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפני שחוסל - כך דיווח אמש (שישי) הוושינגטון פוסט. ממסמכים שנמצאו במתחם המגורים בו שהה באבוטאבד שבפקיסטן עולה כי בן לאדן האמין שבמידה וסגן הנשיא "הלא מנוסה" ג'ו ביידן יאלץ לתפוס את הפיקוד, ארצות הברית תיקלע לכאוס.

המסמכים שמוחזקים על ידי ממשל אובמה מציירים את בן לאדן כמי שהיה לו קיבעון למציאת דרכים לחיסול בכירים בשלטון האמריקאי. עם זאת, הוא הקדיש מחשבה מרובה יותר ליום שאחרי נפילתם, מאשר לדרכי הביצוע של החיסולים. ראש שירותי הביון האמריקאים, מי שהיה מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן, גנרל דיויד פטראוס, היווה גם הוא מטרה בעדיפות גבוהה: "הריגתו תשנה את נתיב המלחמה באפגניסטן", נכתב במסמכים שפורסמו.

בהודעה שמוענה לסגנו הבכיר, דחק בן לאדן להוציא לפועל התקפה על המטוס הנשיאותי האמריקאי, משימה שלהערכת גופי המודיעין האמריקאים הייתה מעבר להשגתו של ארגון הטרור. "הסיבה להתמקדות בהם היא כיוון שאובמה הוא ראש לכפירה והריגתו תגרום באופן אוטומטי לביידן להשתלט על הנשיאות", נכתב בהודעה לדבריו של כתב הוושניגטון פוסט, דיויד איגנשיוס, שנחשף למסמכים. "ביידן אינו מוכן לחלוטין לעמדה זו, מה שיוביל את ארצות הברית למשבר".

הצבא האמריקאי חשף אלפי מסמכים וקבצי מחשב ביום הפשיטה על מקום מושבו של בן לאדן. גורם בכיר בממשל אמר כי מסמכים שאינם מסווגים ישוחררו בחודשים הקרובים לציבור, חלקם בערבית וחלקם מתורגמים לאנגלית. "אנא בקש מהאח איליאס לשלוח לי את הצעדים שהוא תכנן לבצע", כתב בן לאדן לסגנו עטיה עבד אל-רחמן, ובו ביקש לקבל את המידע מהטרוריסט הפקיסטני איליאס קשמירי בנוגע לתקיפת מטוסים אפשרית. שני האחרונים נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני חודשיים לאחר חיסולו של בן לאדן.

עוד באותו נושא:
שוהות בלתי חוקיות בפקיסטן: אלמנותיו של בן לאדן
באישון ליל: החלה הריסת ביתו של בן לאדן בפקיסטן
בן לאדן לפני מותו: "תומך במהפכות בעולם הערבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully