וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ניצבת לצד סוריה: "הצהרות המערב רק מזיקות"

סגן שר החוץ הרוסי מתח ביקורת חריפה על ההתבטאויות נגד הנשיא אסד, בעוד שטורקיה קראה לאזרחיה לעזוב בהקדם את סוריה. בינתיים, נמשך הטבח בערים

עם ציון שנה למרי האזרחי בדמשק, מוסקבה ממשיכה להביע תמיכה בשלטונו של בשאר אסד, ומוסיפה לתקוף את מדינות המערב, שדרשו מהנשיא הסורי לפנות את כסאו. אמש נהרגו ברחבי סוריה לפחות 85 בני אדם, והבוקר התחדשו הקרבות בין המורדים לכוחות הביטחון. עד כה דווח על כמה הרוגים בפרברי דמשק. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית על הפגנות תמיכה גדולות באסד באותם מקומות.

"העם הסורי הוא שצריך לקבוע מי ינהיג אותו", אמר היום (שישי) סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב. לדבריו, ההצהרות הנשמעות ממדינות המערב וממדינות הליגה הערבית, מערערות את הלגיטימיות של שלטון אסד, ולא רק שאינן תורמות להשגת שלום בסוריה, אלא פועלות בכיוון ההפוך. "דברים אלה שולחים לאופוזיציה מסר, לפיו אין טעם להיכנס למשא ומתן", אמר. סגן השר מתח ביקורת נוקבת על המדינות שסגרו את השגרירות שלהן בדמשק, ושניתקו את קשריהן עם סוריה. לדבריו, חובה לשמור על קשר מול סוריה בדרך לפתרון המשבר.

אולם לעומת רוסיה, טורקיה דווקא מחזקת ומגבירה את התנגדותה לאסד. מוקדם יותר קרא משרד החוץ באנקרה לאזרחי טורקיה לצאת באופן מיידי משטחי סוריה. "ברור הדבר שההתפתחויות בסוריה מהוות איום ביטחוני רציני לאזרחינו השוהים בה. על כן, לאזרחים טורקים מומלץ לשוב למדינה", נכתב בהודעה.

מועצת הביטחון של האו"ם אמורה לסקור היום את מסקנותיו של קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם ושל הליגה הערבית, שביקר בשבוע האחרון בסוריה, ושדן במשבר במדינה עם הנשיא אסד. דיפלומטים במועצה אמרו כי להערכתם, המסקנות שהעלה אנאן בנוגע למשבר יהיו חשובות באשר לאפשרות להעביר במועצת הביטחון החלטה כלשהי הנוגעת למצב במדינה. אנאן יסקור את המצב במדינה בשיחת וידאו מול חברי המועצה.

דיווח: אסד אינו מכיר בשליחותו של אנאן

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא אמש לממשלת סוריה ולמתנגדי משטר אסד לשתף פעולה עם אנאן, במטרה לסיים את האלימות במדינה. בהצהרה שפרסם, הביע המזכיר "סולידריות עם תושבי סוריה ועם השאיפות הלגיטימיות שלהם לכבוד, חופש וצדק". שר החוץ הרוסי, סרגי לברוב, קרא לרוסיה לשתף פעולה עם אנאן, אחרי דיווחים שהתקבלו מדמשק, לפיהם אסד אינו מכיר בשליחות. לפי דיווחים בתקשורת המצרית, אסד הסכים להיפגש עם אנאן מתוקף היותו המזכיר הקודם של האו"ם, ולא בתוקף השליח המיוחד של הארגון לסוריה ונציג הליגה הערבית למדינה.

מוקדם יותר השבוע הודיע משרד החוץ הסורי כי השיב בחיוב להצעת שליח האו"ם לסיום האלימות במדינה. דובר משרד החוץ, ג'יהאד מקדסי, אמר כי "הטון של תגובתנו היה חיובי" והוסיף כי סוריה הציעה "הבהרות" ביישום חלק מההצעות. זאת לאחר שאנאן נפגש עם אסד במהלך סוף השבוע האחרון והעביר לו הצעות "קונקרטיות" בנוגע לדרכים לסיום האלימות ומתן סיוע הומניטרי לאזורי האסון.

אתמול ציינה ההתקוממות העממית בסוריה שנה לתחילתה. על פי הערכות האו"ם – המקלות במניין המתים יחסים להערכות האופוזיציה - במהלך התקופה נהרגו לפחות 8,500 בני אדם, עשרות אלפים נפצעו וכ-230 אלף נעקרו מבתיהם והפכו פליטים. מבין הפליטים, לפחות 30 אלף נמלטו מחוץ לגבולות המדינה, רבים מהם לטורקיה, שם הוקמו להם מחנות עקורים.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות
יוזמה ישראלית: סיוע לפליטים מסוריה שנמלטו לירדן
שנה להתקוממות בסוריה: הצבא מכה בעיר בה החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully