וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום מלבנון הוסר: מטולה כבר לא בעדיפות לאומית

קובי דוד

15.3.2012 / 16:30

משרד הבינוי והשיכון הוציא את מטולה מאזור עדיפות לאומית וביטל את ההטבות לתושבים בתחום הדיור בגלל עליה במצב הסוציו-אקונומי. ראש מועצת מטולה: "אף אחד לא ירצה לגור פה"

לאחר 63 שנים העיר הצפונית ביותר במדינת ישראל, מטולה, הפסיקה להיות בעדיפות לאומית. ההחלטה להוציא את מטולה מרשימת הישובים המוגדרים כ"אזור עדיפות לאומית" נפלה בישיבת הממשלה שהתקיימה בסוף חודש ינואר, בהסתמך על כך שהמדד החברתי-כלכלי של הישוב גבוה. "רק אתמול נודע לי כי מטולה הוכרזה כמרחב עירוני שלא יזכה להטבות בדיור", אמר ראש המועצה של מטולה, הרצל בוקר, בשיחה עם וואלה! חדשות. "המדד חברתי כלכלי שלנו לא מעיד על כלום. אין קשר בין מספר מצומצם של משפחות מבוססות בישוב לבין החוסן הלאומי שאנחנו זקוקים לו", אמר בוקר והוסיף כי "זו סיבה לא הגיונית".

מטולה, מרץ 2012. עמותת התיירות מטולה, ספק 500
ראש מועצת מטולה: "אין קשר בין מספר מצומצם של משפחות מבוססות בישוב לבין החוסן הלאומי שאנחנו זקוקים לו". אחרי 63 שנות - מטולה כבר לא ברשימת ישובי אזור עדיפות לאומית/ספק 500, עמותת התיירות מטולה

"לפני שלב מכריע של שיווק 130 יחידות דיור"

המועצה המקומית מטולה הוקמה בשנת 1949 ובשל מיקומה הגיאוגרפי, הנמצא בשכנות עם לבנון, היא הוגדרה כישוב הצפוני ביותר של מדינת ישראל. מאז הקמתה ועד היום זכו תושבי המועצה להטבות בתחום הדיור, על בסיס הגדרתה כאזור עדיפות לאומית, כדי למשוך אוכלוסייה חדשה למקום. אלא שההחלטה של משרד הבינוי והשיכון עוררה זעם ותסכול רבים בקרב התושבים. "בימים אלה אמורה להיבנות גדר גבול עם לבנון על ידי כוחות הביטחון של מדינת ישראל", ציין חבר מועצת מטולה ויושב ראש ענף התיירות, ליאור בז. "המיקום לא השתנה, גדר ההפרדה הולכת לתחום את הישוב וכ'פרס' אנחנו מקבלים פגיעה באיכות חיינו. אין כל קשר בין המדרג הכלכלי-חברתי לאזור עדיפות, זו טעות מרה", אמר.

"אנחנו פועלים במרץ מול הדרגים הבכירים במשרד ראש הממשלה כדי לתקן את העוול שנעשה לנו", הוסיף ראש המועצה ואמר כי "זו פגיעה בישוב שלם שלא יצליח לקלוט תושבים חדשים". עוד הסביר בוקר כי "אנחנו נמצאים לפני שלב מכריע שישווק 130 דירות חדשות למשפחות צעירות. במתכונת הזו אף אחד לא ירצה לחיות פה".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי "הישוב מטולה נמצא במדד חברתי כלכלי 8. היישובים בהם המדד החברתי-כלכלי הוא 7 ומעלה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא יכללו ברשימת היישובים לעניין סבסוד פיתוח לבנייה חדשה. זאת מכיוון שמיקום זה במדד מעיד כי אין צורך במתן הטבות מיוחדות לשם משיכת אוכלוסייה ליישובים אלה. הדבר עולה בקנה אחד עם חוק עדיפות לאומית לגבי חוסנו הכלכלי והחברתי של האזור והיישוב".

עוד ידיעות ממטולה:
מחאה במטולה: לא נתאחד עם מועצה אחרת
עובדי מועצת מטולה לא קיבלו שכר וחסמו הכניסה ליישוב
תלמידים התקוטטו במטולה: 15 נפגעו מגז מדמיע

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully