וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם מגרון הוגש לבג"ץ, משפחה אחת סירבה לחתום

יהושע בריינר

14.3.2012 / 21:01

מדובר במשפחה שביתה נהרס בעבר על ידי צה"ל בטענה כי הוא אינו חוקי, ללא שקיבלה התרעה מהשלטונות. על פי ההערכות, בית המשפט עומד לקבל את הפשרה שהושגה בין הממשלה למתנחלים

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ את ההסכם לפינוי המאחז מגרון, שנחתם בין נציג הממשלה, השר בני בגין, לבין תושבי המאחז. לפי ההסכם, יסכימו המתנחלים להתפנות מרצון אל שכונת בתי קבע חדשה, שתיבנה בגבעה סמוכה. כזכור, בג"ץ קבע כי יש לפנות את המאחז עד לסוף החודש, אולם בפרקליטות מאמינים כי לאור מעורבותו של השר בגין בהסכם, שאף הסכים להגיע בעצמו לדיון, יקבל בית המשפט את הפשרה שהושגה בין הצדדים.

פינוי מגרון: המדינה תדרוש מבג"ץ ארכה עד סוף 2015. גדעון צנטנר
הסכים להגיע בעצמו לדיון, כדי לקדם את קבלת ההסכם על ידי בג"ץ. השר בגין במסיבת עיתונאים בנוגע להסכם/גדעון צנטנר

על פי נוסח ההסכם, מועד הפינוי יידחה לחודש נובמבר 2015, אז צפויה להסתיים הקמת בתי הקבע בגבעה הסמוכה. על פי הסכמת המתנחלים, המבנים במקום יועברו לידי המנהל האזרחי "לשם ביצוע פסק דינו של בית המשפט", כך בהסכם, אולם במקביל תבחן האפשרות שהמבנים ישמשו שלא למגורים, ייתכן עבור מכינה קדם צבאית.

"איני יכול לבטוח במדינה"

באופן חריג, להסכם מצורף מכתב החתום על ידי 48 המשפחות המתגוררות במגרון המתחייבות לקיימו. עם זאת, מפניית הפרקליטות לבג"ץ היום עולה כי משפחה אחת במאחז סירבה לחתום על ההסכם. מדובר במשפחת גוטמן, שביתה נהרס כבר לפני מספר חודשים על ידי המנהל האזרחי, ביחד עם עוד שני מבנים, בטענה שנבנו בניגוד לחוק. מאז האירוע הביעו ראשי המשפחה, אורי ותמי, תסכול רב מהתנהלות המדינה, כיוון שלדבריהם, הפרה ההסכם עימם. לטענתם, ראשי הצבא הבטיחו כי יתריעו בפניהם לפני פינוי צפוי על מנת שיוכלו להעביר את הבית, מבנה יביל, למיקום אחר. למרות זאת, טענו, בצה"ל הפרו את ההבטחה והרסו את הבית באישון לילה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
התנחלות מגרון, ינואר 2012. הלל מאיר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
לטענת משפחת גוטמן, ראשי הצבא הבטיחו כי יתריעו בפניהם לפני פינוי צפוי אולם לבסוף הרסו את הבית באישון לילה. מגרון/אסור להשתמש, הלל מאיר - סוכנות תצפית

"אינני יכול לבטוח במדינה לאחר שרימו אותנו", אמר אורי גוטמן לחבריו ביישוב, והודיע כי יסרב לחתום על ההסכם לפנות את ביתו בהסכמה. בשיחות סגורות הכחישו גורמים בכירים בפיקוד מרכז את טענות המשפחה ואמרו כי לא ניתנה הבטחה שכזו, ואף כי הודיעו למשפחה מספר שבועות לפני הפינוי כי עליהם להעתיק את ביתם בטרם ייהרס. לפיכך, נראה כי במועד הפינוי הצפוי, תפונה משפחת גוטמן בכח. כעת נותר לראות האם המשפחה תפעל להקמת בית קבע נוסף בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להיבנות בעוד כחצי שנה.

למרות שההסכם צפוי להיות מאושר על ידי בג"ץ, תנועת "שלום עכשיו", אשר הגישה את העתירה המקורית לפינויו, כבר הודיעה כי תתנגד להסדר ותדרוש את פינוי המאחז במועד שקבע בג"ץ. "מבחינת העותרים בית המשפט קם מכסאו", אומר עורך דינם מיכאל ספרד, "לפיכך נתנגד לבקשה".

עוד בנושא:
רק בפורים: ”חיילים” ו”שוטרים” כבשו את מגרון
השר בני בגין: הושגה פשרה לפינוי המאחז מגרון
בגין: ”נבקש להאריך מועד פינוי מגרון עד 2015

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully