וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ביקור אנאן: 64 הרוגים היום בסוריה

ניר יהב

10.3.2012 / 21:33

עשרות מורדים סורים נהרגו במחוז אידליב, חומס עדיין מופגזת. מוקדם יותר נפגש אסד עם קופי אנאן, שליח האו"ם למדינה. "מוכן לקבל כל מאמץ כן לפתרון". המורדים: "הפלנו מסוק"

ההרג בסוריה לא פוסק לרגע: האופוזיציה הסורית דיווחה כי עד כה, נהרגו היום (שבת) 64 בני אדם מאש כוחות הביטחון. לטענת ארגוני זכויות אדם במדינה, נהרגו היום 14 חיילים ושני קצינים שערקו מצבא סוריה לשורות המורדים, במארב שטמנו להם חייליו של אסד בג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב. "ההרוגים היו בדרכם להילחם בכוחות המשטר במחוז", נמסר.

לצד זאת, מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אסעד, הודיע כי צבאו הצליח להפיל מסוק של צבא סוריה והחריב שישה טנקים של כוחותיו של אסד במחוז אידליב. רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי צבא סוריה הוציא היום להורג ביריות עשרה צעירים סורים בכפר אבלין שבאידליב, וכי בהפגזה ארטילרית על העיירה בנש שבמחוז נהרגו 13 בני אדם. כמו כן, תושבים רבים נהרגו בעיירה אריחא שבאדליב. במקביל, ההפגזות על העיר חומס נמשכות בהיקף נרחב.

פגישת קופי אנאן ונשיא סוריה בשאר אסד בדמשק מרץ 2012. רויטרס
"המורדים מפיצים כאוס וחוסר יציבות". פגישתם של אסד וקופי אנאן בדמשק, היום/רויטרס

מוקדם יותר הגיע לדמשק שליח האו"ם לסוריה ומזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי אנאן, ונפגש עם הנשיא בשאר אסד על מנת לדון בדרכים לשים קץ לאלימות. רשת טלוויזיה לבנונית דיווחה הערב כי אנאן הציג לאסד כמה מתווים לפתרון, אם כי לא דווח מה הייתה תגובתו של אסד לאותם מתווים. לפי דיווחיה של רשת טלוויזיה סורית, הפגישה בין השניים התנהלה ב"אווירה חיובית".

על פי דיווח סוכנות הידיעות הסורית, אמר אסד לאנאן בפגישתם כי הוא מוכן לקבל "כל מאמץ כן" לסיום האלימות, אולם האשים "קבוצות טרור" במניעת פתרון למשבר. "שום שיח פוליטי או פעילות פוליטית יכולים להצליח בעת שפועלות קבוצות של מחבלים חמושים ומפיצות כאוס וחוסר יציבות", אמר אסד. מחר צפוי אנאן להיפגש עם נציגים של האופוזיציה הסורית בדמשק.

במקביל לפגישה בין אנאן לאסד, התכנסו שרי חוץ של הליגה הערבית בקהיר ונפגשו עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. לאחר הפגישה הודיע לברוב בשיתוף עם ראש ממשלת קטאר, חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, כי הוא מסכים לתוכנית חמש הנקודות של הליגה הערבית. בין היתר כוללת התוכנית הסגת כוחות הצבא הסורי מהערים, שחרור אסירים והצבת פקחים בינלאומיים שיפקחו על יישום ההסכם.

העימותים בסוריה - כותרות אחרונות:
סוריה: השליח קופי אנאן נחת בדמשק ונפגש עם אסד
אחרי חומס: חשש שאידליב תהיה מוקד הטבח הבא
הפגנות ענק גם בדמשק, 37 נהרגו ברחבי סוריה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully