וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנאן ואסד נפגשו, רוסיה הסכימה לתוכנית ערבית

10.3.2012 / 14:29

"קבוצות טרור מונעות פתרון למשבר", אמר אסד. במקביל, שרי החוץ של הליגה הערבית נפגשו עם שר החוץ הרוסי שהסכים לקבל את התוכנית של הליגה הערבית להפסקת האלימות בסוריה

השיחות מתחילות, ההרג נמשך: קופי אנאן, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, נפגש הבוקר (שבת) עם נשיא סוריה בשאר אסד, בארמון הנשיאותי בבירה דמשק. אנאן הגיע הבוקר בטיסה מקהיר לשדה התעופה בעיר, שם התקבל על ידי סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד. לפי הדיווחים של הטלוויזיה הסורית הפגישה בין השניים התנהלה ב"אווירה חיובית". אנאן צפוי גם להיפגש מחר עם נציגים של האופוזיציה הסורית בדמשק.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הסורית, אסד אמר לאנאן כי הוא מוכן לקבל "כל מאמץ כנה" לסיום האלימות, אולם הוא האשים "קבוצות טרור" במניעת פתרון למשבר. "שום שיח פוליטי או פעילות פוליטית יכולה להצליח בעוד שפועלות קבוצות של מחבלים חמושים ומפיצות כאוס וחוסר יציבות", אמר אסד.

פגישת קופי אנאן ונשיא סוריה בשאר אסד בדמשק מרץ 2012. רויטרס
אנאן צפוי להיפגש גם עם נציגים של האופוזיציה הסורית. אנאן בפגישתו עם נשיא סוריה/רויטרס

הליגה הערבית ושר החוץ הרוסי הסכימו על פתרון בסוריה

במקביל לפגישה בין אנאן לאסד, התכנסו שרי חוץ של הליגה הערבית בקהיר ונפגשו עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. לאחר הפגישה לברוב, יחד עם ראש ממשלת קטאר, חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, הודיעו כי הם מסכימים על תוכנית חמשת הנקודות של הליגה הערבית שכוללת הסגת כוחות של הצבא הסורי מהערים, שחרור אסירים והצבת פקחים בינלאומיים שיפקחו על יישום ההסכם.

אתמול נפגש אנאן עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ועם ראש הליגה הערבית נביל אל-ערבי כדי לדון בשליחות. "הפצרתי בקופי אנאן להבטיח הפסקת אש מיידית", אמר מזכ"ל האו"ם לאחר פגישתו עם אנאן והוסיף כי לאחר הפסקת האש יש למצוא למאבק "פתרונות פוליטיים מקיפים".

לפני שהמריא אנאן לסוריה, נפגש בקהיר עם לברוב, שארצו מנעה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המגנה את דיכוי המחאה בידי משטר אסד. לברוב חזר על הקריאה לסיום האלימות בסוריה ובקשתו לדיאלוג פוליטי, אולם הדגיש גם את התנגדותה של מוסקבה למעורבות זרה במדינה.

פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר מרץ 2012. רויטרס
שר החוץ הרוסי וראש ממשלת קטאר יצאו בהודעה כי הם מסכימים על תוכנית לפתרון המשבר בסוריה, כינוס של הליגה הערבית היום בקהיר/רויטרס

המורדים הם לא "כנופיות חמושות"

שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל, ביקר את רוסיה וסין ואמר כי "המדינות שסיכלו את החלטת מועצת הביטחון והצביעו נגד החלטת האסיפה הכללית של האו"ם, נתנו למשטר הסורי רישיון להמשיך באלימות נגד העם הסורי".

לברוב ומזכירת המדינה האמריקנית , הילרי קלינטון, צפויים להיפגש ביום שני במהלך מפגש מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם. על פי ההערכות, עיקר הפגישה תעסוק במצב בסוריה.

לפני ההצהרה, לברוב ציין בפני שרי החוץ של הליגה הערבית כי הוא מוכן לעבוד עם כל אחד המבקש רפורמה בסוריה, אולם הדגיש כי לא נכון להאשים רק צד אחד באלימות במדינה. לברוב גם אמר לשרי החוץ כי קיים סיכוי שתאושר החלטה חדשה של מועצת הביטחון לגבי סוריה, "בהינתן שלא כולנו מונחים על ידי הרצון שקבוצות האופוזיציה החמושות ינצחו את המאבק בעריהם". עוד אמר לברוב כי "אם אנו מונעים על ידי הרצון להבטיח שהלחימה תיפסק, אז ההצעות הרלוונטיות הם על השולחן ויש לנו מספיק הזדמנויות להסכים עליהם".

בתגובה לדבריו של שר החוץ הרוסי, ביקש ראש ממשלת קטאר לא לתייג את המורדים בסוריה כ"כנופיות חמושות", אלא להכיר בכך ש"הם מגנים על עצמם מפני הרג שיטתי של השלטונות בסוריה". עוד אמר ראש ממשלת קטאר כי דרישה להפסקת אש איננה מספיקה ויש להתיר אמצעי תקשורת וצוותי סיוע להיכנס למדינה, לשחרר אסירים ולדרוש שהגורמים האחראים להרג יישאו באחריות לכך.

ההרג נמשך, המורדים הפילו מסוק ופגעו בשישה טנקים

בתוך כך, צבא סוריה הפגיז היום את העיר אידליב ופצע 20 בני אדם. לעומת זאת, מפקד צבא סוריה החופשית, ריאד אסעד, אמר היום כי צבאו הצליח להפיל מסוק של צבא סוריה והחריב שישה טנקים של כוחותיו של אסד באידליב. עוד דיווחה האופוזיציה הסורית כי נהרגו היום 31 בני אדם מאש כוחות הביטחון. 16 מהחיילים שנהרגו, בהם שני קצינים, ערקו מצבא סוריה לשורות המורדים. החיילים נהרגו במהלך מארב שטמנו חיילי צבא סוריה בג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב. "ההרוגים היו בדרכם להילחם בכוחות המשטר בעיר אידליב", נכתב בהודעה של ארגון זכויות אדם סורי. כמו כן, דווח כי המורדים הסורים תקפו רכבים משוריינים והרגו שלושה חיילים.


עוד כותרות מסוריה:
למרות המתיחות: אובמה ופוטין החליטו לפתוח דף חדש
מגעים להפסקת אש בסוריה; אסד: "נמשיך ברפורמה"
יום דמים בסוריה: עשרות הרוגים ומאות פצועים בחלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully