וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 8 נפצע מנפץ; אמו: "מתפללת שיוכל לראות בעין"

קובי דוד

8.3.2012 / 0:07

הרופאים חוששים לפגיעה בעין הימנית של רון מוריאטי, שמאושפז מיום שלישי. "אמא הסבירה לי שאסור לי להתעסק בדברים דליקים", אומר בבית החולים. אמו: "זה הפך לחג פורים עצוב"

"במקום חג פורים שמח זה הפך להיות חג עצוב" – כך אמרה אמש (רביעי) מירב מוריאטי, אימו של רון בן ה-8, שנפצע שלשום באורח קשה בעינו מפיצוץ נפץ מסוג "רמאדן". מוריאטי, תושבת טבריה בשנות השלושים לחייה, לא משה ממיטת בנה מאז אושפז בבית החולים פוריה.

לדברי צוות הרופאים, קיים חשש כבד לפגיעה בראייה בעינו הימנית של רון, אולם מוריאטי משדרת אופטימיות. "אני מתפללת שהראייה בעין ימין לא תפגע", היא אמרה לוואלה! חדשות, "זה עצוב לי לדעת שהבן שלי נפל קרבן למשחק ילדים מסוכן. אותה ילדה שהדליקה לו את הנפץ ברחה מהמקום ורק הבן שלי שלא הבין מה קורה איתו נפצע. אני לא אעבור על כך בשתיקה, זה יכול היה להיגמר באסון גדול יותר".

מירב ורון מוריאטי, שנפצע בעינו מנפץ. ספק 500
"מבקשת מכל ההורים להרחיק את ילדיהם מכל הדברים המסוכנים האלה" מירב ורון מוריאטי בבית החולים/ספק 500

רון, ששוכב במיטה עם נפיחות גדולה מסביב לעין, מנסה להדחיק את החוויה הקשה שעבר. "לא שמתי לב בכלל שמדובר בנפץ כזה מסוכן. אמא הסבירה לי שאסור לי להתעסק בדברים דליקים ומסוכנים. אני רק רציתי לראות במה מדובר וזה התפוצץ". מוריאטי קוראת להורים לנהוג במשנה זהירות. "אני מבקשת מכל ההורים להרחיק את ילדיהם מכל הדברים המסוכנים האלה, זה חמור מאוד שכל שנה מחדש קורה אסון צריך להחמיר בענישה ולדואג למיגור התופעה המדאיגה הזו".

נפץ בגודל 30 ס"מ

בשעות הערב של יום שלישי שיחק הילד בגן המשחקים יחד עם חבריו. על פי החשד, אחת מחברותיו, ילדה בת 12, ביקשה מהילד להדליק נפץ, והוא נעתר לבקשתה והדליק את הנפץ כשהוא אוחז אותו בין ידיו. עוד לפני שהספיק לזרוק אותו ארצה, הנפץ, בגודל של 30 ס"מ, התפוצץ בחוזקה ופגע בפניו. הוריו המבוהלים של הילד פינו אותו לבית החולים, כשהוא סובל מפציעה בעינו, ומדימום בגשר אפיו. צוות הרופאים החליט להעבירו להמשך טיפול בבית החולים הדסה בירושלים, אך משפחתו דרשה שיעבור את הניתוח בפוריה. הילד הוכנס לחדר ניתוח, כדי לשקם את הפציעה בעינו הימנית וכן את גשר האף שנפגע מפיצוץ הנפץ.

משטרת טבריה פתחה בחקירת האירוע וגבתה עדות מהילדה בת ה-12 שמסרה את הנפץ לילד. "מדובר במקרה חמור", אמר מפקד תחנת טבריה, סגן-ניצב אבי דניאלי. "אנו קוראים להורי הילדים להגביר את הפיקוח בימים אלו, ואף להסביר לילדים על הסכנה בשימוש משחקים המכילים חומר נפץ", הוסיף.

עוד בנושא:
בן 8 מטבריה נפצע בעינו מנפץ שהתפוצץ בידיו
בגלל משחק בנפץ: עובד במפעל לקה בלבו ומת
חשד: בת 8 נפצעה קשה ממשחק בנפצים

לפניות לכתב: davidkobi@walla

(עדכון אחרון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully