וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס: שגרירי כל מדינות האיחוד יעזבו את המדינה

לאחר שאימץ האיחוד האירופי רשמית את ההגבלות על 200 אישים בבלארוס, הודיעה המדינה לשגרירי האיחוד ופולין לעזוב את שטחה. בתגובה יעזבו את המדינה כל שגרירי מדינות האיחוד

נציגי כל המדינות החברות באיחוד האירופי לבלארוס יעזבו את המדינה, בתגובה להודעתה אמש (שלישי) של בלארוס, בה קראה לשגרירי האיחוד ופולין לעזוב את המדינה. דרישה זו באה בתגובה להטלת הסנקציות מצד האיחוד על בלארוס, מוקדם יותר אתמול, במחאה על מצבן הירוד של זכויות האדם תחת הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. הדבר הרע מאוד את מערכת היחסים בין האיחוד האירופי לבלארוס, הזוכה לכינוי המפוקפק "הדיקטטורה האחרונה באירופה".

החלטת מדינות האיחוד הגיעה, כאמור, לאור תגובת בלארוס להגבלות שהטיל האיחוד האירופי על 200 אישים מבלארוס, ובתוכם 21 בכירי הממשל במינסק, אותם הגדיר האיחוד "אחראים על דיכוי החברה האזרחית והאופוזיציה הדמוקרטית בבלארוס". בתגובה, נקראו שגרירי בלארוס בבריסל ו-ורשה לחזור להתייעצות, זאת לאחר שפולין הייתה אחת המבקרות החריפות ביותר של בלארוס באיחוד, ומאוחר יותר, כאמור, נדרשו כל נציגי מדינות האיחוד לעזוב את המדינה.

"בלארוס תגן על האינטרסים שלה"

דובר משרד החוץ הבלארוסי, אנדריי סאבינץ', אמר כי "הוצע" לשגרירי האיחוד ופולין לבלארוס "לחזור למדינותיהן להתייעצות, בשל עמדתן הנחרצת נגד בלארוס, בדמות הלחץ והסנקציות הבלתי מקובלים שעליהם הוחלט באיחוד האירופי".

החלטת האיחוד להגבלות על האישים הבלארוסים הגיעה בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת שנערכו במדינה בחודש דצמבר האחרון ומעצרם של ארבעה חברי אופוזיציה. בעקבות האירועים פרצו מהומות בכיכר העצמאות במינסק, אליו הגיעו אלפי תושבים למחות על "הדיכוי", לדבריהם, במה שהוביל למעצרם של 600 מפגינים בבירה.

עוד בנושא
שגריר ישראל בבלארוס: בעל מפעל דגים וכוכב תקשורת
הפגינו בעירום במינסק: "אנשי הק-ג-ב התעללו בנו"

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully