וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פרי גליל חזרו לעבודה: "התרגשות באוויר"

קובי דוד

28.2.2012 / 10:30

אחרי שהנהלת המפעל סגרה את שעריו במפתיע בסוף השבוע האחרון, הוא נפתח הבוקר מחדש והעובדים שבו לעבודה. נציגת הוועד: "אנשים עדיין בהלם, ולא מאמינים שהושג פתרון"

ספק 500

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: מיכאל ברגמן)

לאחר ארבעה ימים מתוחים מאז הנהלת מפעל "ויטה פרי גליל" סגרה אותו במפתיע, 220 עובדי המפעל בחצור הגלילית חזרו הבוקר (שלישי) לעבודתם, עם השגת פתרון אמש בהתערבות הכנסת. "בלי המפעל אין לי חשק לחיות", סיפר הבוקר ציון ביטון העובד במפעל מזה 45 שנה והביע התרגשות מפתיחת המפעל בחזרה. "הכי חשוב שחזרנו לעבודה והבטיחו לנו שהמפעל לא ייסגר פעם נוספת. אין לנו כבר כוח להילחם מול אף אחד", אמר.

שולה אקוקה, העובדת במפעל זה 28 שנים, סיפרה בהתרגשות: "אנחנו שמחים לחזור לעבודה. זו שגרה שאנחנו רגילים אליה כבר המון שנים", והוסיפה כי "כל כך שמחתי לקום בבוקר בידיעה שאני חוזרת לעבודה במקום לשבת עצובה מחוץ למפעל כשהשער סגור".

נציגת ועד העובדים, אורה מתן תורה, מסרה כי אנשים עדיין בהלם, ולא מאמינים שהושג פתרון. "יש לא מעט עובדים שהולכים בתוך המפעל ולא מצליחים להוריד את החיוך מהפנים. יש התרגשות גדולה באוויר ולא מעט חששות מצד העובדים שפוחדים שהמפעל ייסגר שנית. אנחנו נלחמנו יחד עם יו"ר הוועד, מוטי חזיזה, כדי להבטיח את ביטחונם של העובדים", אמרה.

החזרה לעבודה התאפשרה הודות לכך שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול הליך מזורז של הצעת חוק שיאפשר הענקת מענקים כספיים למפעל. הוועדה התנתה את הפתרון בכך שבעלי המפעל יפתחו אותו מחדש והעובדים ישבו לעבודה.

ביום שישי האחרון, סגרה הנהלת המפעל את שעריו ללא כל הודעה מוקדמת והודיעה כי תעביר מכתבי פיטורין לכל העובדים בתחילת השבוע, לאחר שלא קיבלה כספים שהובטחו לה מהממשלה. למרות ההחלטה, בבוקר יום ראשון הגיעו העובדים למפעל, שהיה נעול בשרשראות ברזל. אמש הודיעה הנהלת המפעל, יחד עם יושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי לאור התקדמות הדיונים למציאת פתרון למתן מענק ממשלתי למפעל, הוא ייפתח בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully