וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים הליליים נכשלו: מערך האחיות שובת היום

רמי שני

27.2.2012 / 6:00

בתום שיחות ליליות עם האוצר, ומבלי שהושגה פריצת דרך משמעותית, יחלו הבוקר אחיות בתי החולים, קופות החולים כללית ולאומית ולשכות הבריאות הציבוריות בשביתה בת יום

האחיות פצחו הבוקר (שני) בשביתת אזהרה בת 24 שעות, במחאה על מחסור בכוח אדם והעומסים בבתי החולים, וזאת לאחר שהמשא ומתן עם נציגי משרד האוצר לאורך הלילה נתקל במבוי סתום והופסק בשעה 04:00 לפנות בוקר. כל מערך האחיות צפוי לשבות, לרבות בתי החולים, קופות החולים כללית ולאומית וכן גם לשכות הבריאות הציבוריות.

מהסתדרות האחיות נמסר כי הצדדים הגיעו להבנה כי המחסור החריף באחיות הינו "עניין בעדיפות לאומית הדורש מענה חריג", כלשון נציגי האחיות. אולם, אלה טוענים כי נציגי האוצר דרשו מהאחיות להסכים לאשפוז חולים גם כאשר ישנו עומס של 150%, וכן "לשמור על שקט תעשייתי", דבר שהיווה מכשול במגעים בין הצדדים. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מסרה כי "לא ניתן להגיע להסכמה ללא פתרון עבור החולים השוכבים במסדרון. רפואת המסדרונות משפילה את החולים ומסכנת את חייהם".

מהאוצר נמסר כי "על אף מאמצי סגן שר האוצר ונציגי משרדו למצוא פתרונות שיקלו על העומס המוטל על האחיות, טרם הושג הסכם והאחיות החליטו לשבות היום. המשא ומתן יימשך גם היום על מנת להגיע לפתרונות ולסיים את השביתה מהר ככל הניתן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי הדיווח, האוצר דרש מהאחיות להוסיף להסכם סעיף הקובע כי הן לא תוכלנה לנטוש מחלקות עם תפוסה העולה על 120%/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחלקות בית החולים סורוקה בבאר שבע יפעלו היום במתכונת שבת, כחלק משביתת האחיות המתקיימת היום בכל בתי החולים בארץ. "אנחנו לא יכולות להרשות לעצמנו להשבית את כל בית החולים" הסבירה גילה לוי, יושבת ראש ועד האחיות בבית החולים סורוקה, "אנחנו תמיד עובדות בצוות מצומצם, בגלל מחסור באחיות ואחים. התקן הוא של תשע אחיות בכל מחלקה. אצלנו ביום רגיל עובדות 5 - 4 אחיות, כך שבעצם אנחנו עובדות כמו ביום רגיל".

לדבריה, הצפיפות במחלקות נותרה כשהייתה בסבב העיצומים הקודם לפני מספר שבועות: "הצפיפות עומדת גם עתה על 130% בערך", אמרה לוי. "זה בית חולים שמשרת את כל האזור. מסיבה זו אנחנו לא יכולות כל כך לשבות כמו כולם. בבתי החולים במרכז יכולים ליישם את השביתה. כאן לא".

התחיל ב"אווירה חיובית"

בבית החולים יושבתו עם זאת מחלקות אשפוז היום, מרפאות החוץ וחדרי הניתוח. מחלקות האונקולוגיה, הפוריות והדיאליזה יפעלו כסדרן. כמו כן, צפויים להיות מושבתים שירותי הסיעוד מחוץ לבית החולים, כמו טיפת חלב ופעילות האחיות בבתי הספר. בית החולים ברזילי באשקלון צפוי לפעול אף הוא במתכונת שבת. במוסד זה, צפויה להתקיים הבוקר ישיבת צוות, שבה יוחלט על הצעדים שינקטו במסגרת שביתת האזהרה של האחיות בכל הארץ.

המשא ומתן בין הסתדרות האחיות לבין משרד הבריאות מתנהל בימים האחרונים באינטנסיביות. נציגי האחיות מסרו אמש כי הוא נמשך ב"אווירה חיובית". כהן הביעה תקווה כי יהיה ניתן להגיע להתקדמות משמעותית במשך הלילה, אולם כאמור, הפגישה הסתיימה ללא הצלחה. בנושא העומס במחלקות, הסתדרות האחיות הציעה דרכים אופרטיביות כדי להקל על סבל המטופלים, והוחלט כי משרד הבריאות יפרוש את הצעותיו המידיות וכן את תכנית התמריצים לאחיות ביום שלישי בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

התפוסה עלתה על השיעור שסוכם עם משרד הבריאות

האחיות הודיעו ביום חמישי האחרון כי הן פותחות בשביתה של יום אחד, שתוכננה במקור לאתמול, וזאת במחאה על מה שהגדירו כ"תפוסה מסוכנת" במחלקות. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי האחיות קורסות תחת הנטל, "וזה מסכן את בריאות החולים". בשבועות האחרונים, החלו האחיות לנטוש את מחלקותיהן במהלך היום, זאת לאחר שהתפוסה בהן עלתה על השיעור עליו סוכם עם משרד הבריאות והאוצר בהסכם שנחתם עמן לפני כשנה. במסגרת ההסכם, נקבע אז כי התפוסה במחלקות הפנימיות בתי החולים לא תעלה על 120%, וכן נוספו 190 תקנים של אחיות לטובת החולים המונשמים באותן מחלקות.

משרד האוצר התייחס אז להודעת האחיות ומסר כי "האחיות נמצאות במסגרת הסכם שנחתם באמצעות ההסתדרות הכללית עד לסוף שנת 2012 והן מחויבות ל'שקט תעשייתי' עד לתום תקופה זו". עוד נמסר כי "בחודשים האחרונים מתקיים תהליך משותף למשרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להגדיל את מספר האחיות ולהקל את עומס העבודה על האחיות. עם זאת, שביתה בתקופה זאת ובעיקר בימים אלה של חורף אינה לגיטימית ומהווה פגיעה מיותרת בציבור החולים".

לקריאה נוספת
ביום חמישי: האחיות מכריזות על השביתה
לפני שבועיים: מחלקות נסגרו בברזילי ובסורוקה בשל העומס בבתי החולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully