וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נועד עם משעל בקהיר: "אנו בדרך הנכונה"

ניר יהב

22.2.2012 / 21:40

יו"ר הרשות הפלסטינית וראש הלשכה המדינית של חמאס דיווחו על התקדמות חיובית בפגישתם, אך לא פירטו על תוכנה. דובר ממשלת חמאס: "הקמת ממשלת המעבר נמצאת בשלבים האחרונים"

בפעם השלישית תוך שבועות ספורים, נפגשו הערב (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודנו ביישום הסכם הפיוס שחתמו בקטאר לפני כשבועיים. פגישתם של השניים, שנערכה בקהיר, ארכה שעתיים ובמהלכה דנו בהקמת ממשלת האחדות הלאומית שבראשה יעמוד על פי ההסכם אבו מאזן. בתום הפגישה, אמר אבו מאזן: "התחלנו בדרך הנכונה ואנו ממשיכים בדרך הנכונה". משעל הוסיף כי האווירה בפגישה הייתה טובה וכי הם ממשיכים באותה דרך.

אבו מאזן ומשעל לא מסרו לתקשורת פרטים בנוגע למה שסוכם במהלך הפגישה, אולם אם מדבריו של דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, עולה כי ממשלת האחדות בראשות אבו מאזן צפויה לקום בהקדם. "הקמת ממשלת המעבר בראשות אבו מאזן נמצאת בשלבים האחרונים, בעיקר לאחר פגישת אבו מאזן-משעל", ציין הדובר, ואישר כי אבו מאזן ומשעל דנים ביישום ההסכם שנחתם לאחרונה בקטאר, אך הבהיר כי עדיין מוקדם מכדי לדבר על שמות השרים שיכהנו בממשלת האחדות.

בתחילת הפגישה, נכח גם ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מוואפי, אולם לאחר זמן קצר הוא עזב את החדר. מלבד אבו מאזן ומשעל, השתתפו בפגישה בכירי פתח, עזאם אחמד, סאיב עריקאת ונביל אבו רודינה, בכיר חמאס, מוחמד נסר, בכירי המודיעין המצרי, ראפת שחאתה ונאדר אל-אעסר וכן שגריר הרשות הפלסטינית בקהיר, ברכאת אל-פאר. מחר צפויה להתקיים פגישה נוספת בה ישתתפו גם נציגי פלגים פלסטינים נוספים, ביניהם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח. לאחר מכן יטוס אבו מאזן לביקור בקטאר.

קולות נגד אבו מאזן כראש ממשלת האחדות

לפני כשבועיים, סיכמו משעל ואבו מאזן בקטאר על מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה הזמנית שתקום. חברי הממשלה צפויים להיות טכנוקרטים וחסרי השתייכות פוליטית. לאחר פרסום דבר ההסכם, גברו הקולות בחמאס שהביעו מחאה על מינויו של אבו מאזן לראש ממשלת האחדות הפלסטינית, שתפקידה יהיה להכין את הבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות. רבים טענו כי הדבר נעשה ללא התייעצות עמם, ורמזו כי הם חוששים שייפגעו כתוצאה מהסכם זה.

בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, מתח ביקורת חריפה על ההסכם שחתמו משעל ואבו מאזן ודחה בתוקף את הרעיון של העברת ראשות הממשלה לאבו מאזן. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות המצרית הרשמית, אמר א-זהאר כי העברת השליטה בממשלה לידיו היא "טעות וצעד בלתי מקובל מבחינה אסטרטגית". לדבריו, איש לא התייעץ עמו ועם שאר ראשי חמאס בעניין המינוי.


עוד על הפיוס הפלסטיני:
הסכם היסטורי: ממשלת אחדות בראשות אבו מאזן
נתניהו: אבו מאזן נוטש את דרך השלום וחובר לחמאס
משעל ואבו מאזן במגעים: חמאס יצטרף לאש"ף?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully