וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם גינה האלימות בסוריה וקרא לבשאר אסד להתפטר

17.2.2012 / 0:15

ההחלטה זכתה לרוב מוחץ בעצרת הכללית: 137 מדינות בעד, לעומת 12 נגד ו-17 שנמנעו. ההחלטה, הזהה לזו שנפלה במועצת הביטחון - גינתה האלימות בסוריה. גם הפעם רוסיה וסין נגד

העצרת הכללית של האו"ם אישרה אמש (חמישי) הצעת החלטה, ברוח מתווה הליגה הערבית, הקוראת לנשיא סוריה, בשאר אסד להתפטר מתפקידו ולהעביר את סמכויותיו לסגנו. החלטת עצרת האו"ם, שחשיבותה סמלית בעיקרה והיא אינה מחייבת, זכתה לרוב מוחץ של 137 קולות בעד, לעומת 12 מדינות שהתנגדו ו-17 שנמנעו. ההחלטה - זהה לזו שנפלה במועצת הביטחון בעקבות זכות הוטו שהפעילו רוסיה וסין - גינתה את הפרת זכויות האדם ומסכת האירועים האלימים בסוריה.

ההצעה, שעלתה כאמור גם במועצת הביטחון ונפלה, קוראת להדיח את הנשיא הסורי בשאר אסד ולמנות את סגנו פארוק א-שארע. מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון, רק מוסקבה ובייג'ין התנגדו אז לאימוץ ההחלטה, כאשר על 13 המדינות שהצביעו בעד הקריאה, נמנו גם מדינות ערביות ומוסלמיות כולל פקיסטן ומרוקו. נציגיהם של סין ורוסיה הצביעו גם הפעם נגד.

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'ארפי, דחה את ההחלטה ואמר כי היא "חלק ממזימה להפיל את ממשלת סוריה ולאפשר לאופוזיציה טרוריסטית להשתלט על המדינה".

מוקדם יותר קרא מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, לשלטונות סוריה להפסיק את הרג האזרחים, ואמר שייתכן שפשעים נגד האנושות התבצעו במהלך המהומות בסוריה. "אנחנו רואים שכונות מופצצות ללא הבחנה, בתי חולים המשמשים כמרכזי עינויים, ילדים צעירים כבני 10 סופגים התעללות ורצח", אמר באן במהלך ביקור באוסטריה. "אנחנו רואים, כמעט ללא ספק, פשעים נגד האנושות".

לקריאה נוספת
אסד אמר לשר החוץ הרוסי: "אין בכלל צבא בחומס"
יום 12 של הפגזות בחומס, "100 אלף נצורים"
ערב הסעודית: נהיה הראשונים לשלוח כוחות לסוריה
הליגה הערבית הציעה: כוח או"ם בסוריה במקום המשקיפים

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully