וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בדלהי: נמצא אופנוע, 5 עוכבו לחקירה

מחקירת המשטרה ההודית עולה כי העצורים תודעו במצלמות האבטחה משוטטים סביב הרכב של אשת הדיפלומט. דיווח: החוקרים בודקים רשימת סטודנטים לבנונים הגרים בעיר, שקיבלו מישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

המשטרה בהודו הודיעה היום (רביעי) כי חלה פריצת דרך בחקירת הפיגוע שהביא לפציעתה של טל קורן-יהושע, השבוע בבירה ניו דלהי: חמישה חשודים עוכבו לחקירה, ואופנוע אדום נמצא נטוש בדרום העיר, אך עדיין לא ברור אם זהו אותו האופנוע ששימש את המחבל שהצמיד את המטען למכונית. לפי הדיווח באתר "אינדיה טודיי", מצלמות אבטחה באזור שוק המשמש כנקודת מפגש לבעלי זהויות זרות, תיעדו את אותם חשודים משוטטים סביב הרכב של השגרירות הישראלית. המשטרה, לפי דיווח זה, זכתה להציץ בפניו של המחבל - שככל הנראה חיבר לאחר מכן את הפצצה לאחורי הרכב הדיפלומטי. שוטרים שהיו במקום סיפרו כי ראו את המחבל נושא שק, ואף הבחינו במטען שחובר למכונית.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
שוטרים שהיו במקום סיפרו כי ראו את המחבל נושא שק ואף הבחינו במטען שחובר למכונית. רכבה של קורן-יהושע לאחר הפיצוץ/AP

כמו כן, בודקים שירותי המודיעין ההודיים את האפשרות שאזרח לבנוני נטל חלק בפיגוע ביום שני. רשת החדשות ההודית ZEENEWS דיווחה כי החוקרים בודקים אם לסטודנטים לבנונים המתגוררים בניו דלהי ישנו קשר, אפילו קלוש ביותר, לחיזבאללה. לפי הדיווח, חוקרי המשטרה מנסים לוודא את המידע שקיבלו לכאורה מישראל, בדבר 50 חשודים ממוצא אירני ולבנוני, שעשויים היו לבצע את ההתקפה. נמסר כי גורמים בטחוניים מקדישים תשומת לב מיוחדת למקומות מגוריהם האפשריים של סטודנטים לבנוניים, כולל בתי מלון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום למתקפת הטרור על נציגויות ישראל בישיבה מיוחדת של הכנסת לכבוד נשיא קרואטיה, איוו יוסיפוביץ: "אירן היא היצואנית הגדולה ביותר של הטרור בעולם. בימים אלה, פעולות הטרור של אירן נחשפות בפני כל. אירן מערערת את היציבות בעולם. היא פוגעת בדיפלומטים חפים מפשע ברחבי העולם. מדינות העולם חייבות להוקיע את המעשים ולסמן קווים אדומים נגד התוקפנות האירנית. תוקפנות כזאת אם לא תיעצר סופה להתפשט?.

ואילו שגריר אירן בהודו, מהדי נביזאדה, חזר היום והכחיש כל מעורבות אירנית בפיגוע: "אנחנו לא מקבלים זאת, אנחנו מכחישים זאת...זה קרה בהודו. אם מערכת הביטחון בהודו תגידמשהו כזה, אנו נצטרך לאשר. זו העובדה האמיתית, וזה אפילו לא נתון לוויכוח...הם תמיד אומרים דברים כאלה, שאנחנו עומדים מאחורי זה".

עוד באותו נושא:
"אנו מקווים לראות את טל עומדת שוב על הרגליים"
נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים בהודו וגאורגיה"
דיווח על האירועים בהודו ובגיאורגיה

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully