וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בהודו: סוכני מוסד הגיעו לדלהי לחקור הפיגוע

14.2.2012 / 16:51

במערכת הביטחון נעשה מאמץ מודיעיני למציאת קשר בין 3 אירועי הטרור מהיומיים האחרונים. ישנו חשד שהאירוע בבנגקוק קשור להתארגנות הטרור שנחשפה במדינה בחודש שעבר

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

לצד החקירה המקומית, גם במערכת הביטחון בישראל עוסקים בחקירת הפיצוצים שאירעו היום (שלישי) בבנגקוק וישנו מאמץ מודיעיני בניסיון למצוא קשר בין שלושת אירועי הטרור האחרונים - בתאילנד, בהודו ובגאורגיה. החשד המרכזי במערכת הביטחון לגבי האירועים בבנגקוק הוא שמדובר בפעילים מאותה התארגנות טרור שנחשפה בחודש שעבר, ובמסגרתה נעצר לבנוני החשוד בתכנון פיגועי מכונית תופת נגד מטרות ישראליות, ונחשפו חומרים להכנת חומרי נפץ בכמות גדולה. החשד הוא, כי שלושת האירנים הצליחו אז להימלט מהמשטרה התאילנדית, והמשיכו לעסוק בתכנון פיגועים.

גורמי הביטחון מפעילים מאמצים על מנת לאסוף מידע מודיעיני מדויק וגורם ביטחוני בכיר אישר שמתקיים ביממה האחרונה מאמץ מודיעיני בינלאומי כדי לקשור בין הזירות ולראות האם מדובר בתשתיות טרור דומות. הגורם הוסיף כי בין משרד ההגנה ההודי ומערכת הביטחון הישראלית מתקיים שיתוף פעולה הדוק.

בתוך כך, העיתון ההודי "דיילי בהאסקר" דיווח כי ארבעה סוכני מוסד הגיעו היום לניו דלהי על מנת לעזור למקומיים בחקירת הפיגוע אתמול בו נפצעה הישראלית טל קורן-יהושע. ואילו במשטרת הודו ממשיכים לנסות לאתר את רוכב האופנוע, החשוד שהצמיד את מטען הנפץ למכוניתה של קורן-יהושע. כתוצאה מהפיצוץ היא נפגעה בעמוד השדרה וברגלה, והצליחה להגיע במונית מזירת הפיגוע אל השגרירות.

נבדק האם מדובר בתשתיות טרור דומות

"נציגים מקצועיים של ישראל המתמחים בתחום החבלה קיימו הדרכות בשנתיים האחרונות בהודו במטרה להיערך לאפשרויות של איסוף מידע חיוני בזירות טרור. נתונים אודות חומרי החבלה ואמצעי ההפעלה כולל זהות המפעילים ושיטות יכולים לסייע מאוד לחקירה", ציין הגורם הביטחוני והוסיף כי עד כה לא ברור הקשר בין אירוע הטרור בבנגקוק לניסיון לפגוע באזרחים ישראלים, אך לא ניתן לפסול זאת.

גורמים במערכת הביטחון ציינו כי התקיימו מספר הערכות מצב לאור הצטברות מידע על כוונות חיזבאללה וכוחות "אל קודס" של משמרות המהפכה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ברחבי העולם. גורם ביטחוני בכיר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "עוד לפני סדרת הפיצוצים הועברו הנחיות אבטחה ברורות לדיפלומטים, קציני צה"ל וקצינים במילואים בעלי תפקידים בכירים לשעבר. אנחנו נכנסים לתקופה רגישה בה המוטיבציה לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל היא גבוהה".

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום במהלך ביקורו בסינגפור לאירוע בבנגקוק ואמר כימדובר שוב בניסיון אירני לפגוע בישראלים בחו"ל. "ניסיון הפיגוע בבנגקוק מוכיח פעם נוספת כי אירן ושלוחותיה ממשיכות לפעול בדרכי טרור, והפיגועים האחרונים הם דוגמה לכך", אמר ברק והוסיף כי "אירן וחיזבאללה הם גורמי טרור חסרי מעצורים - הם סכנה ליציבות האזור, וסכנה ליציבות העולם".

עוד באותו נושא:
בנגקוק: נעצר עוד חשוד אירני, נחשפה מעבדת נפץ
ברק על הפיצוצים בבנגקוק: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"
גורם מודיעין הודי: "עקבות הפיגוע מובילים לאירן"
הפצועה בפיגוע בשגרירות בהודו: טל קורן-יהושע
אתמול: שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully