וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על הפיצוצים בבנגקוק: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"

טל שלו

14.2.2012 / 14:22

שר הביטחון, שביקר רק לפני יומיים בבירת תאילנד, אמר כי "ניסיון הפיגוע מוכיח שאירן ושלוחותיה ממשיכות לפעול בדרכי טרור". על פי הדיווחים, המחבל בבנגקוק היה אירני

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק ויותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

בישראל מסתכלים בחשדנות על הפיצוצים שהיו בצהריים בבנגקוק, וטוענים כי מדובר, שוב, במאמצים מצד אירן לפגוע בישראלים בחו"ל. שר הביטחון, אהוד ברק, שהיה רק לפני יומיים בעיר, אמר בצהריים (שלישי) בסינגפור כי "ניסיון הפיגוע בבנגקוק מוכיח פעם נוספת כי אירן ושלוחותיה ממשיכות לפעול בדרכי טרור, והפיגועים האחרונים הם דוגמה לכך". הוא הוסיף כי "אירן וחיזבאללה הם גורמי טרור חסרי מעצורים - הם סכנה ליציבות האזור, וסכנה ליציבות העולם".

תאילנד: אירני השליך פצצות באזור שגרירות ישראל

פיצוץ בבנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
"ניסיון הפיגוע בבנגקוק מוכיח שוב שאירן ושלוחותיה ממשיכות לפעול בדרכי טרור"/רויטרס

הפיצוצים אירעו בשעות הצהריים המוקדמות. המשטרה בבנגקוק דיווחה על כמה פיצוצים, ככל הנראה שלושה, שנשמעו בסמיכות זה לזה בשכונה הומה בעיר. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בתאילנד, אחד הפיצוצים, כנראה האחרון, היה ליד בית ספר וגרם לפציעתו הקשה של אזרח זר, כנראה אירני, שאיבד את שתי רגליו ופונה לבית חולים. באירוע נפצעו גם מספר עוברי אורח.

הפיצוץ התרחש ברובע קלונגטון, ברחוב סוחומוויט בו נמצאים שגרירות ישראל, מרכז קהילתי יהודי ובית כנסת, אם כי במרחק של כמה קילומטרים במורד הרחוב. לא ברור בשלב זה אם יש קשר בין האירוע לסמיכותם של המוסדות הישראליים. באזור ישנן שגרירויות זרות רבות נוספות.

אירני פוצץ מטענים באזור שגרירות ישראל. רויטרס
זירת האירוע, היום/רויטרס

ממשטרת בנגקוק נמסר כי שניים מהפיצוצים אירעו במרחק של כ-100 מטרים זה מזה, באזור הומה המשמש למגורים ולעסקים. הפיצוץ השלישי אירע בדירה. התנועה באזור נחסמה, בעוד הרשויות התאילנדיות חוקרות את האירוע. לפחות ארבעה עוברי אורח מקומיים נפצעו כתוצאה מהפיצוצים, ופונו לבתי חולים.

לפי כמה דיווחים, על גופו של המחבל נמצאה תעודת זיהוי אירנית. בכמה מהדיווחים אף נמסר שמו, בגרסאות שונות - סאיב (או סארב, או סאסי) מוראבי. יצוין כי לא מדובר בשם אירני, אלא ככל הנראה ערבי. עם זאת, ברוב הדיווחים בתאילנד ובתקשורת העולמית מתייחסים אליו כאל אירני.

עוד בנושא
אתמול: שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
מרידור: הישראלים ניצבים כעת בפני גל טרור חדש


השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully