וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו מקווים לראות את טל עומדת שוב על הרגליים"

טל שלו

14.2.2012 / 10:39

קרוביה של טל קורן-יהושע, שנפצעה בפיגוע ליד שגרירות ישראל בהודו, עוקבים מרחוק אחרי מצבה ומקווים להטיסה לארץ. במקביל, ממשיכים להתגלות פרטים חדשים על הפיגוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

קרובי משפחתה של טל קורן-יהושע, שנפצעה אתמול (שני) בפיגוע ליד מתחם שגרירות ישראל בניו דלהי, אומרים כי מצבה יציב, ומקווים שהיא תוכל לשוב לישראל בקרוב ולהמשיך בארץ את הטיפולים הרפואיים.

במשטרת הודו ממשיכים היום לנסות לאתר את רוכב האופנוע, החשוד שהצמיד את מטען הנפץ למכוניתה של קורן-יהושע. היא נפגעה בעמוד השדרה וברגלה, והצליחה להגיע במונית מזירת הפיגוע אל השגרירות.

"אנחנו מאוד מקווים שהרופאים יחליטו להעביר את טלי לישראל, ושבקרוב נראה אותה עומדת שוב על הרגליים", סיפר עידו, אחיה של טל, הנשואה לנציג משרד הביטחון בהודו, אלון יהושע. עידו קורן סיפר לוואלה! חדשות כי עבור קרובי המשפחה, המרחק הפיזי מטל היה בין כה וכה קשה כל העת, וכי הקושי התעצם עוד יותר אתמול, בשל הדיווחים המשובשים שהגיעו על מצבה לישראל בשעת הפיגוע.

פיצוץ מכונית בדלהי, ישראלית נפגעה, פברואר 2012. AP
המכונית שבה נסעה קורן-יהושע בבדיקה במשטרת הודו, אתמול/AP

הבוקר התפרסמו פרטים נוספים מהחקירה שמנהלת המשטרה ההודית בניסיון להגיע למבצעי הפיגוע. ה-"Hindustan Times" ציטט קצין משטרה בכיר, שאמר כי המתקן ששימש להפעלת מטען החבלה "אינו דומה לאף מתקן" ששימש אי פעם למטרות חבלה בניו דלהי. עוד נטען כי מקורו של מטען החבלה - שהוגדר "איכותי ביותר", ושהוצמד למכונית ההונדה שבה נסעה קורן-יהושע - במפעל ששימש לייצור מוקשים מגנטיים, שנועדו להטביע ספינות שעגנו בנמלים. בנוסף, דווח כי המטען, שכנראה לא הכיל רסיסים, לא הופעל בעזרת שלט רחוק או טיימר אלא באמצעות מנגנון הפעלה מהיר, שקצב חמש עד עשר שניות לפיצוצו.

משלחת של משרד החוץ תגיע היום להודו

בבית משפחת קורן במושב כפר חיים שבשרון עוקבים בדאגה אחרי מצבה של טל, שבאה להודו לפני ארבע שנים עם בעלה. לדבריהם, מטען החבלה הוצמד למכוניתה כשהייתה בדרכה לאסוף את ילדיה מהלימודים. "היא יצאה מהניתוח, ושלומה בסדר, בינתיים", עדכן אחיה. "היא נמצאת בהכרה, אך מטושטשת בגלל משככי הכאבים. בסך הכל, שלומה בסדר".

המשפחה נמצאת בקשר שוטף עם בעלה של טל ועם אנשי משרד החוץ, שנמצאים בבית החולים בו היא מאושפזת, ומעודכנים כל העת על ההתפתחויות הרפואיות. "קרה לה נס גדול", אמר האח, "היא אפילו מדברת עם אלון, וזוכרת כל פרט ופרט מהאירוע. היא מבינה שחייה ניצלו".

ילדיהם של בני הזוג, בני שבע ו-13, מנסים בינתיים לשוב לשגרת חייהם ככל שניתן, והבוקר כבר חזרו לבית הספר. "משפחה ישראלית לקחה אותם תחת חסותם, והם בידיים טובות", סיפר האח. היום תתקיים הערכת מצב של הרופאים בבית החולים בניו דלהי, ובסיומה יוחלט אם ניתן יהיה להעביר את טל לטיפול בישראל. במקביל, משלחת של אנשי משרד החוץ צפויה להגיע היום לניו דלהי, בניסיון לחקור מי אחראי לפיגוע.

הפיגוע בהודו - כותרות נוספות
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
מרידור: הישראלים ניצבים כעת בפני גל טרור חדש
גורם מודיעין הודי: עקבות הפיגוע מובילים לאירן

לפנייה לכתבת tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully