וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיפלומטים בעולם הונחו: אל תיסעו במכוניות

בעקבות מתקפת הטרור בדלהי ובטביליסי, הנחה משרד החוץ את הדיפלומטים לא לנסוע ברכביהם עד שייבדקו. גורמי ביטחון: "נערכנו לאירועים כאלו על רקע יום השנה לחיסול מורנייה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במשרד החוץ ובמערכת הביטחון כבר מתחילים להפיק לקחים ראשוניים בעקבות מתקפת הטרור על שגרירויות ישראל בניו דלהי ובטביליסי, ולהיערך לאפשרות שהמתקפה טרם הסתיימה. בין היתר, הנחה היום (שני) משרד החוץ את הדיפלומטים בנציגויות ברחבי העולם להפסיק להשתמש בכלי הרכב שלהם, עד שכל כלי הרכב ייבדקו על ידי גורמי ביטחון.

בפיצוץ מטען החבלה מוקדם יותר במכונית של השגרירות בבירת הודו נפצעה באורח קל עד בינוני אשתו של נציג משרד הביטחון בשגרירות. במקביל, התגלה ונוטרל בהצלחה מטען חבלה נוסף שהוצמד לכלי רכב של שגרירות ישראל בבירת גאורגיה. באירוע זה לא היו נפגעים. בשני המקרים, הוצמד המטען לרכב מבחוץ. לפי כמה דיווחים בתקשורת ההודית, בניו דלהי הוצמד המטען לרכב על ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע.

נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים"

מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם. AP
מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם/AP

בעקבות האירועים, קיבלו אנשי מערכת הביטחון ברחבי העולם הודעות בנושא. לדברי גורם בטחוני, "הגורמים השונים הונחו לדווח על המקום בו הם שוהים, ומי שנמצא בקרבת השגרירות התבקש להגיע אליה באופן מיידי".

"השגרירות בטביליסי ברמת איום גבוהה"

האירועים מתרחשים למחרת יום השנה הרביעי לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, שנהרג בפיצוץ מכונית סמוך לדמשק ב-12 בפברואר 2008. בארגון מאשימים את ישראל בחיסול, ומרבים לאיים בפיגועי נקמה, בייחוד בסמוך ליום השנה לחיסול. לקראת יום השנה, התגלו בשבועות האחרונים מזימות טרור נגד ישראלים גם בתאילנד, ביוון ובבולגריה. בתאילנד, עמד פעיל חיזבאללה מאחורי התכנונים לפוצץ מכוניות תופת בריכוזים ישראליים.

במערכת הביטחון נערכה הערכת מצב, שבמרכזה החשש כי אכן מדובר במתקפה משולבת לציון יום השנה לחיסול. "בשנים האחרונות, עבד השב"כ מול הגורמים הבטחוניים בשגרירות, עדכן הערכות מצב ומודיעין והנחה בהתאם", אמר לוואלה! חדשות גורם בטחוני. "השגרירות בטבליסי נמצאת מן הסתם ברמת איום גבוהה יותר, ולכן היתה לכך היערכות. הנושא נמצא בחקירה, כשהחשש הוא ממתקפה משולבת. אנחנו נערכנו לאירועים מהסוג הזה, לקראת יום השנה לחיסול מורנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully