וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת שטייניץ ועיני הסתיימה ללא תוצאות, המגעים נמשכים לתוך הלילה

ענת שלו

12.2.2012 / 2:30

נציגי ההסתדרות והאוצר נפגשים בירושלים לשיחות שצפויות להימשך אל תוך הלילה, בניסיון למנוע את כניסת השביתה הכללית במשק ליומה הרביעי. בכל מקרה, הרכבת תשוב לפעול

יו"ר ההסתדרות עופר עיני ושר האוצר יובל שטייניץ נפגשו הלילה (ראשון) במשרד האוצר בירושלים במאמץ אחרון למנוע מהשביתה הכללית במשק להיכנס ליומה הרביעי - אולם פגישתם הסתיימה ללא תוצאות ואף ללא התקדמות. הצדדים ממשיכים בדיונים ליליים על מנת להימנע מהמשך שביתה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני אמר בפתח הפגישה עם נציגי האוצר בירושלים כי "אני מקווה שהשביתה תסיים היום. יש שני סעיפים במחלוקות - סעיף 'כתף אל כתף' (השוואת תנאיהם של שכיר ועובד קבלן העובדים באותו התפקיד ובאותו מקום עבודה) והדרישה של האוצר ל'שקט תעשייתי'. אין סיכוי שאחתום על סעיף שכזה". עיני הוסיף לגבי השביתה כי הוא "מצטער שהציבור סובל אבל זו מטרה נעלה. עובדי הקבלן הם חלק גדול מהציבור".

הצוותים אמורים להיוועד עד שעות הלילה המאוחרות ולעדכן את בית הדין לענייני עבודה בראשות השופטת נילי ארד על התקדמותם במגעים. האוצר וההסתדרות סיימו שלשום את דיוניהם ללא פריצת דרך כשבין הצדדים מצויים עוד מספר סעיפים במחלוקת.

תחנה מרכזית בתל אביב ביום של השביתה הכללית , נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
שיבושים קשים בקווי האוטובוסים? התחנה המרכזית בתל אביב/נמרוד סונדרס

עובדי הרכבת יחזרו לעבודה סדירה החל מ-6:00 בבוקר, ללא קשר לתוצאות המשא ומתן. אך במידה שהצדדים לא יגיעו להסכמות, יצטרפו למעגל השביתה הנהגים השכירים של חברות האוטובוסים אגד ודן. כתוצאה מכך עלולים להיווצר שיבושים בעבודת האוטובוסים, אך אלה עדיין יפעלו. זאת כיוון שכ-70 אחוז מנהגי האוטובוסים הם עובדים שכירים אך היתר הם עובדים הנחשבים עצמאיים, חברי דן ואגד, אשר מחזיקים מניות בחברה. כיוון שאלו יוסיפו לעבוד, יפעלו בשטח אוטובוסים, אך תדירות הגעת הקווים תתארך באופן ניכר, אולי אף פי ארבעה. השיבושים יורגשו בפריפריה באופן בולט יותר מבערי המרכז. יצוין כי ההסעות לחיילים, הממומנות בידי המדינה, לא ייפגעו כתוצאה מההשבתה הצפויה.

חברת אגד אף הודיעה על גיוס של כלל חבריה, כולל גמלאי אגד, על מנת לנסות ולתפעל את מערך קווי השירות של אגד ולמזער את נזקי השביתה. "אגד עושה מאמצים קדחתניים למלא את השורות בחברים ובגמלאי אגד על מנת למזער את נזקי השביתה", אמר דובר החברה, רון רטנר.

אחד הסעיפים העיקריים סביבם נסובה המחלוקת בין הצדדים הוא הסעיף בו מבקש האוצר למנוע את השבתת המשק באותו נושא בתמורה להעלאת שכר עובדי הקבלן. "איננו רוצים לפגוע בעבודה המאורגנת אבל אנחנו מבקשים לאפשר שקט בנושא בשנים הקרובות", אמר אילן לוין הממונה על השכר במשרד האוצר.

אם תימשך השביתה, היא תיכנס היום ליומה הרביעי. נמל התעופה בן גוריון עבד שלשום כרגיל, ונמלי הים חזרו לפעילות, לאחר שביקשו מההסתדרות לאפשר להם להעביר סחורות.

עוד על השביתה במשק
השביתה נמשכת: המגעים בין הצדדים יתחדשו מחר
המגעים תקועים: ”מוכנים לפוצץ ולהמשיך השביתה”

(עדכון ראשון: 17:34)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully