וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בסוריה: עשרות הרוגים ומאות פצועים בחלב

ניר יהב

11.2.2012 / 0:10

הפיגוע שאירע בסמוך למטה כוחות הביטחון בעיר ממשיך לגבות קורבנות. שר הפנים: "רבים נפצעו קשה, מניין ההרוגים עוד יעלה". מפגינים במדינה קראו נגד רוסיה: "הורגת ילדינו"

יום שישי עקוב מדם בסוריה: מניין ההרוגים בפיגוע הקשה שאירע אתמול (שישי) בסמוך למטה כוחות הביטחון הסורים בעיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה, עולה ועומד כעת על 28 בני אדם. כמו כן נספרו 235 פצועים. שר הפנים, ד"ר ואא'ל חלקי, אמר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות משום שחלק מהפצועים נפגעו באורח קשה.

עוד לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע הקטלני. בעוד המשטר הסורי מאשים את מתנגדי המשטר, פעילי האופוזיציה מיהרו לפרסם הודעה שבה האשימו את המשטר הסורי כמי שעומד מאחורי הפיצוצים בחלב, "בדומה לפיצוצים שאירעו בדמשק לפני כחודש". בכיר האופוזיציה מחלב, סלימאן חלבי, אמר כי המשטר הסורי "נושא באחריות מלאה לפיצוצים שאירעו, לקורבנות שנהרגו ולנזקים שנגרמו".

שני פיצוצים במטה הביטחון הצבאי בחלב. הטלוויזיה הסורית, ספק 500
מטה כוחות הביטחון בחלב, לאחר הפיצוץ/ספק 500, הטלוויזיה הסורית

גם "הצבא הסורי החופשי" הכחיש את הדיווח לפיו הוא עומד מאחורי הפיגוע. "אנחנו לא ביצענו את הפיגועים", הבהיר הקצין חאלד חמוד בשיחה עם רשת "אל-ערביה", "התעמתנו עם כוחותיו של בשאר אסד. כשהם חשו שהכף נוטה לטובתנו, הם ביצעו את הפיגועים. כך הם גם עשו בדמשק. הם נקטו באותה שיטה בדיוק". עוד אמר חמוד כי "אנו נמצאים בחלב אבל אין לנו יכולת לבצע פיצוצים מסוג זה". מוקדם יותר ציטט ערוץ הטלוויזיה הצרפתי "פראנס 24" קולונל בצבא הסורי החופשי, עאמר חמוד, שאמר כי צבאו הוא מי שגרם לפיצוצים בחלב אתמול בבוקר.

מפגינים בסוריה: "רוסיה הורגת ילדינו"

לא היה זה האירוע הקטלני היחיד בחלב אתמול. פעילי האופוזיציה בסוריה דיווחו כי 15 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים בעיר. בנוסף, דווח כי צבא סוריה פשט על העיירה מדאיא שבפרברי דמשק וכן התעמת עם מתנגדי המשטר בלב הבירה. לפי הדיווחים, 40 בני אדם נפצעו מאש כוחות הביטחון הסורים בשכונת מזה במרכז דמשק.

ברחבי סוריה נערכו אתמול הפגנות תחת הסיסמה "רוסיה הורגת את ילדינו", וזאת בעקבות הגיבוי שמעניקה מוסקבה לאסד, כפי שהתבטא השבוע בווטו שהטילה רוסיה על החלטת מועצת הביטחון בנוגע לסוריה. בין היתר נערכות הפגנות בחלב, חומס, דרעא, פרברי דמשק, אידליב ואזורים נוספים במדינה. מפגינים רבים נשאו בהפגנות שלטים עם הכיתוב "רוסיה הורגת את ילדינו", וקראו קריאות נגד רוסיה. לפי הדיווחים, טנקים פשטו על העיר דאעל שבמחוז דרעא וחיילי צבא סוריה החלו לרדוף אחר מפגינים ברחובות העיר. כוחות הביטחון הסורים אף התפרשו ברחבי המסגדים בעיר מחשש לעימותים.

ורוסיה, בינתיים, מנסה להפנות את הביקורת שספגה על הווטו שהטילה לכיוון אחר. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב טען אתמול כי ארצות המערב מלבות את האלימות בסוריה על ידי שליחת נשק למתנגדים לשלטון אסד. "מדינות המערב מסיתות את האופוזיציה, ומעניקות להם נשק, ייעוץ והכוונה ובכך משתתפות בהחרפת המשבר", צוטט סגן השר בתקשורת הרוסית. הוא לא ציין למי ממדינות המערב הוא מכוון בדבריו.

עוד בנושא
דיווח בסוריה: 25 נהרגו בפיגוע במטה ביטחוני בחלב
היום השישי להפגזת חומס, 126 נהרגו היום בסוריה
"האיחוד מתכנן: הקפאת טיסות מסחריות לסוריה"

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully