וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיחוד מתכנן: הקפאת טיסות מסחריות לסוריה"

בעוד הטבח בחומס נמשך, מסר גורם אירופי בכיר כי באיחוד כבר מתכננים את סבב הסנקציות הבא על משטר אסד. מורדים בחומס קוראים לעולם: "ספקו לנו נשק, ונביס את הכלבים של אסד"

רויטרס

בעוד התקפת צבא סוריה בחומס נמשכת - מדינות העולם ממשיכות לנסות ולמצוא דרכים להפעיל לחץ על המשטר בדמשק. גורמים בכירים באיחוד האירופי אמרו היום לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP כי האיחוד יטיל בקרוב סנקציות נוספות וחמורות על המדינה, בניסיון להחליש את משטרו של הנשיא בשאר אסד ולהביא לסיום הדיכוי האלים. לדברי הבכירים, העיצומים החדשים עשויים לכלול איסור על יבוא מחצבים כגון פוספטים מסוריה, הפסקת הטיסות המסחריות בין אירופה לסוריה, ועצירת כל סחר החליפין עם הבנק הסורי המרכזי.

הגורמים, שביקש להישאר בעילום שם, הסבירו כי החלטות סופיות בעניין יתקבלו במפגש שרי החוץ של האיחוד ב-27 בפברואר. בשנה האחרונה כבר החליט האיחוד על שורת סנקציות נגד דמשק, בהן הקפאת יבוא הנפט והטלת הגבלות תנועה והקפאת נכסים נגד שורה של בכירי ממשל וקציני צבא ומשטרה סורים.

סוריה - עוד התפתחויות:
ליל דמים בחומס: "3 משפחות נשחטו עם ילדיהן"
הפנטגון החל לבחון אפשרות לפעולה צבאית בסוריה
גרמניה: שניים נעצרו בחשד לריגול למען סוריה
ח"כים ערבים נגד אסד: ידיו מגואלות בדם אזרחים

תושבי שכונת באבא עמרו בעיר חומס מסתתרים במקלט במהלך הפגזות צבא סוריה, פברואר 2012. חומס, רויטרס
"גם בבית, אף אחד אינו בטוח יותר". תושבי חומס במקלטים, השבוע/רויטרס, חומס

מנגד, ממשיכה רוסיה לעמוד מול כל אלו הקוראים להתערב בנעשה בסוריה. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום לנושא בעת מפגש עם אנשי דת במוסקבה, והסביר כי "כמובן שאנחנו מתנגדים לאלימות מכל סוג שהוא, אבל אנחנו לא יכולים להתנהג כמו פיל בחנות חרסינה. הבה נעזור להם, נייעץ להם, נגביל את יכולתם להשתמש בנשק - אבל בשום פנים ואופן לא נתערב". עוד הוסיף כי העולם מתמדד עם "כת הולכת וגדלה של אלימות", העומדת מאחורי ההתערבות הבינלאומית בסוריה כמו גם בלוב, והזהיר: "אנחנו לא נאפשר לדבר כזה לקרות בארצנו".

שר החוץ בממשלתו של פוטין, סרגיי לברוב, שב היום למוסקבה לאחר ביקורו אתמול בדמשק ופגישתו עם הנשיא אסד. לאחר שאתמול הבטיח כי אסד "מחויב להפסקת האלימות" ומוכן לפתוח בדיאלוג עם גורמי האופוזיציה, הוסיף היום לברוב כי אסד מעוניין שאת המו"מ עם האופוזיציה ינהל סגנו, פארוק א-שרע. לדברי לברוב, בשני הצדדים בסוריה, הן השלטון והן האופוזיציה, "יש גורמים שמעוניינים בעימות חמוש, לא בדיאלוג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרס שהותירו הקרבות בין הצבא למורדים בעיר חומס, סוריה, פברואר 2012. רויטרס
רכב משוריין של צבא סוריה שנפגע בקרבות בחומס/רויטרס

בחומס, בינתיים, נמשכת כבר חמישה ימים ההפגזה המתוארת כהתקפה הקשה ביותר עד כה של הצבא נגד העיר, העומדת במרכז ההתקוממות נגד שלטונו של אסד. "ההפגזה אינה פוסקת לרגע", אמר היום ל-CNN תושב העיר, עומאר שקיר. "כל שאנחנו צריכים הוא שהאו"ם יטיל אזור אסור לטיסה ויסייע ל'צבא הסורי החופשי' להשיג נשק איכותי יותר - ונוכל להביס את הכלבים של אסד". תושב אחר, מוחמד סאלח, אמר כי כוחות הצבא עוברים כעת מבית לבית בעיר. "גם בבית, אף אחד אינו בטוח יותר", הוסיף. "איננו יכולים עוד לספור את המתים".

מפה סוריה חומס. AP
מפה: AP/AP
הרס שהותירו הקרבות בין הצבא למורדים בעיר חומס, סוריה, פברואר 2012. רויטרס
חומס, עיר רפאים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully