וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם? שטייניץ ועיני זומנו לבית הדין לעבודה

ענת שלו

8.2.2012 / 16:42

כפי שסוכם עוד בטרם פרוץ השביתה התכנסו נציגי האוצר וההסתדרות בבית הדין הארצי לעבודה. ככל הנראה, הושגו הסכמות עם המעסיקים הפרטיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

נציגי משרד האוצר ונציגי ההסתדרות התכנסו היום (רביעי) בשעה 14:00 בבית הדין הארצי לעבודה בכדי להציג לבית הדין את ההתקדמות במשא ומתן בנושא עובדי הקבלן, כפי שסוכם עוד לפני תחילת השביתה. לטענת משרד האוצר, נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, ביקשה מההסתדרות להציג את ההסכם שהחל להתגבש בין הצדדים אך נציגי ההסתדרות טענו כי הוא עדיין "אינו בשל". הדיון הופסק והתחדש בשעה 16:30 בלשכתה של ארד בהשתתפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שר האוצר, יובל שטייניץ, שר התמ"ת שלום שמחון ויו"ר איגוד התעשיינים שרגא ברוש. נכון לשעות אחר הצהריים, השביתה עומדת בעינה, אולם מסתמן כי קיימת אפשרות שהמתווה עליו הסכימו נציגי ההסתדרות ולשכת איגוד הארגונים הכלכליים, יאומץ גם על ידי האוצר.

עיני אמר בכניסה לדיון כי ההסתדרות הגיעה להסדר עם המעסיקים הפרטיים והוא מצפה משר התמ"ת להוציא צו הרחבה. "יש ויכוח קשה שבסופו של דבר ראש הממשלה הוא בעל הבית, אם יגיד ציבורית שהוא תומך - אין לנו בעיה להפסיק את השביתה". הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין אמר כי "עדיין לא הגענו לכדי הסכם אך הממשלה מתכוונת לשפר מהותית את השכר והתנאים של העובדים בקניית שירותים". לדבריו, "אין מקום לשביתה ופגיעה במשק כדי להסדיר את הבעיה שיש תמימות של כולם שצריך לשפר את התנאים של אותם עובדים. אנחנו לא רוצים לדבר בסיסמאות אלא בהסכם עם תקצוב ועם גיבוי. כל הדיבורים של המעסיקים זה רק דיבורים ולא ראיתי שום נייר כתוב. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יסתבר כדרך להימלט משיפור תנאים".

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין דחה את דברי עיני בדבר צו ההרחבה ואמר כי "צו הרחבה ניתן על פי חוק ואי אפשר לבקש משר התמ"ת לאשר צו הרחבה ללא הליך חוקי ומסודר. צריך לזכור ששר התמ"ת וראש הממשלה לא יכולים להתחייב. אנחנו עדיין פועלים במדינת חוק וצריך להיזהר שלא להכשיל אותם". לין ציין שדרישה זו היא "כאילו שבית משפט מקבל הכרעה בדין מבלי שהוא שמע את העדויות".

השביתה החלה היום הבוקר בשעה 6:00 לאחר שהמגעים הליליים בין שטייניץ לעיני נכשלו. במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי.

על פי פרטי ההסכם שהתגבש לפנות בוקר בין המעסיקים להסתדרות, ייקלטו כעובדים מן המניין עובדי קבלן מקצועיים שאינם מוגדרים נותני שירותים, לצד עובדי ניקיון ועובדים במקצועות המקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלה של עובדים שכירים. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה אמורים לזכות להשוואת תנאים לאלה של העובדים הקבועים. על פי הערכת ההסתדרות, מדובר בעשרות אלפי עובדים.

עוד בנושא השביתה:

נוסעים בנתב"ג: "השביתה עושה בלאגן, אך היא טובה"
שמחון: "אחתום על צו להשוואת תנאי עובדי הקבלן"
עיני: "השביתה - הנשק של העובדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully