וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים בנתב"ג: "השביתה עושה בלאגן, אך היא טובה"

ענת שלו

8.2.2012 / 11:11

בנמל התעופה התכוננו מראש לשביתה כדי להימנע מהמחזות הקבועים מהשביתות הקודמות. אך גם מי שהגיע והתבשר שטיסתו נדחתה מזדהה עם עובדי הקבלן: "אי אפשר לנצל ככה אנשים"

טל אנגלנדר

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"למרות שהשביתה עושה לנו בלאגן, זה טוב מאוד שהמשק שובת בגלל דבר כזה" – כך סיכמו הבוקר (רביעי) אלירן ואביה, בני זוג שהקדימו לצאת מביתם בצפון הארץ כדי להגיע לטיסתם בנמל התעופה בן גוריון. השניים נפגעו מנזקי השביתה, אך הצהירו כי הם תומכים בסיבות להכרזתה – המאבק על זכויות עובדי הקבלן.

בשעה 05:30 בבוקר הם יצאו מביתם בעכו, כדי להספיק לטיסה לאילת, שהייתה אמורה להמריא מנתב"ג ב-07:00. רק כשהגיעו לטרמינל, התבשרו כי הטיסה נדחתה בגלל השביתה. "סימסו לנו על הדחייה רק מאוחר יותר", אמרה אביה, אך הבהירה כי היא ובן זוגה תומכים בהשבתה: "לא ייתכן שינצלו ככה אנשים".

במסגרת השביתה, גם הסייעות בגני הילדים ברחבי הארץ לא באו לעבודה. הגנים שבהם לא נמצא מי שיחליף אותן לא נפתחו הבוקר. רק במחוז הצפוני, מצאו ועדי ההורים העירוניים פתרון לשביתת הסייעות, ולכל גן הגיע הורה של אחד הילדים להחליפן, כך שהגנים יכלו לעבוד כסדרם.

האם השבתת המשק מוצדקת? הצביעו בפייסבוק

עוד באותו נושא:
נכשלו המגעים - החלה השביתה הכללית במשק
שמחון: "אחתום על צו להשוואת תנאי עובדי הקבלן"
התקדמות במגעים למניעת השביתה במשק

שביתת עובדי הקבלן בנתב"ג, פברואר 2012. דרור עינב
נוסע שטיסתו נדחתה, הבוקר בנתב"ג/דרור עינב

אל נמל התעופה המושבת באו הבוקר עשרות פעילים חברתיים, והפגינו באולם הטיסות היוצאות במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן. למפגינים הצטרפו כמה ממובילי המחאה החברתית מהקיץ האחרון, בהם דפני ליף וסתיו שפיר. המפגינים הניפו שלטים וקראו: "חברות קבלן זה פשע מאורגן", "אדוני המאבטח, גם אותך לא נקפח" ו-"אנשים הם לא סחורה".

"עובדי קבלן זו כותרת ל'עבדות מודרנית' ולעבודה בשכר זעום בלי ביטחון תעסוקתי כלשהו, בלי הפסקות, בלי תנאים", אמרה ליף. "זה חייב להיפסק - ועכשיו. השביתה הזו יכולה - וצריכה - להניב תוצאות ממשיות. זה יהיה הישג עצום למחאה החברתית".

התורים בנתב"ג יחלו רק בתום השביתה

בניגוד לשביתות הקודמות, לא ניתן היה להבחין הבוקר בנוסעים מיואשים שנתקעו בנמל ונאלצו לשכב על מזוודותיהם. ברשות שדות התעופה אמרו כי נערכו הכנות מוקדמות לקראת השביתה, וכי הקדמת הטיסות לשעת בוקר מוקדמת סייעה למנוע "פקקים" בטרמינל. בסך הכל, המריאו הבוקר 30 טיסות לפני השעה 6:00, וב-14:00 אמור הנמל לשוב לעבודה רגילה. "הכל עובד כרגיל ולא נרשם אירוע חריג", נמסר מהרשות.

ג'יהאד עקאל, מנהל חדר המצב המיוחד שמפעילה ההסתדרות, אמר לוואלה! חדשות על הפניות שהתקבלו במוקד הבוקר, ואמר כי "עיקר הפניות הן אופרטיביות – שואלים איפה יש שביתה ואיפה ניתן לקבל שירות. בניגוד לשביתות קודמות, אין כעס על השביתה ויש יותר הבנה ועידוד. יש כמה פניות בנוגע למעסיקים שמאיימים על עובדים שישברו את השביתה, אבל השביתה היא כללית, כמתוכנן". כמו כן ציינו בהסתדרות כי הוקמה ועדת חריגים ארצית שתפקידה לדון בצרכים המיוחדים ובמקרים דחופים המצריכים הפעלת שירותים. הוועדה תפעיל ועדות חריגים משניות במגזרים השונים.

חדר המצב בהסתדרות יפעל עד השעה 22:00 בטלפון 1-700-700-331. פניות לוועדת החריגים יתקבלו בפקס שמספרו 03-6921408.

השתתף בהכנת הידיעה: קובי דוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully