וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות "תג מחיר" רוססו בבית ספר ובמנזר בירושלים

במגרש המשחקים בבית הספר הדו לשוני בעיר רוססו הכתובות "מוות לערבים" ו"כהנא צדק". "האלימות מכוונת נגד הניסיון לחנך לחיים משותפים". כתובות נוספות רוססו צפונית לרמאללה

פעולות "תג מחיר" באזור ירושלים: כתובות "מוות לערבים" ו"כהנא צדק" רוססו הלילה (שלישי) במגרש המשחקים של בית הספר הדו לשוני "יד ביד", סמוך לצומת פת בעיר. אירוע דומה אירע הלילה במנזר עמק המצלבה בעיר, שם רוססו כתובות בגנות הנצרות ונזק קל נגרם לשני כלי רכב במקום. משטרת ירושלים פתחה בחקירת שאני האירועים.

אירוע נוסף אירע במהלך הלילה בכפר לובן א-שרקייה צפונית לרמאללה. תושבי הכפר גילו הבוקר שעל לוחות שיש ועל מכונית בכניסה לכפר רוססו הכתובות "מוחמד חזיר". לטענת התושבים, במהלך הלילה הבחינו כמה מהם ברכב בצבע לבן בעל לוחית זיהוי צהובה מנסה להיכנס לכפר וכשראו זאת הניסו אותו מהמקום. הבוקר, כאמור, הם גילו את הכתובת שרוססה על הכביש הראשי בכניסה לכפר.

תג מחיר בלובן א-שרקייה, פברואר 2012. סלמה א-דבעי, בצלם, אסור להשתמש
הכתובות שרוססו הלילה בכניסה לכפר לובן א-שרקייה/אסור להשתמש, סלמה א-דבעי, בצלם

בארגון יוזמות קרן אברהם, שמפעיל פרויקטים חינוכיים לחיים משותפים בין יהודים לערבים, גינו את ריסוס הכתובות על בית הספר "יד ביד", ומסרו כי "האלימות הפוליטית נגד אזרחים ערבים, שמכונה 'תג מחיר', מכוונת נגד הניסיון לחנך לחיים משותפים בין יהודים לערבים בישראל". לדברי הארגון, "זוהי פגיעה במקום שמייצג את הרצון של יהודים וערבים לבנות עתיד טוב יותר לילדיהם. העובדה שמדובר במוסד חינוכי, אשר מנסה לקדם חינוך לחיים משותפים, מחייבת את משרד החינוך להרחיב פעולות החינוכיות לקידום לחיים משותפים". לצד זאת קראו למשרד החינוך לנקוט בצעדים מיידים נגד התוצאה.

"שמשרד החינוך ינקוט בצעדים נגד השחתת בית הספר"

לפני כחודש מקורות פלסטינים דיווחו כי מתנחלים ניסו להצית שלוש מכוניות פלסטיניות וריססו כתובות על מסגד בכפר דיר אסתיא בצפון סלפית שבגדה המערבית. רסאן דגלס, אחראי תיק ההתנחלויות שבצפון הגדה המערבית, סיפר אז כי הפלסטינים תושבי האזור "הצליחו לגרש את המתנחלים לאחר שגילו כי שפכו חומר בערה על שלוש מכוניות בכפר דיר אסתיא". לדבריו, המתנחלים נמלטו ברכב מסוג אופל בצבע אדום. על המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "גל יוסף" ו"גבעת אריה", שמות שני המאחזים שפונו בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון. הפלסטינים התלוננו על התקרית במנהל האזרחי. שר הביטחון, אהוד ברק, גינה את המעשים והנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול על מנת ללכוד את מבצעי הפעולה.

כשבוע לפני כן הוצתו שני כלי רכב נטושים בכפר הערבי שראפת סמוך לשכונת בית צפאפא בדרום ירושלים. על כלי הרכב השרופים נתגלתה הכתובת "נקמה" ואילו זמן קצר לאחר מכן התגלתה על קיר סמוך הכתובת "תג מחיר". צוותי כיבוי השתלטו על האש והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע. בקואליציית הארגונים החברתיים "שותפות שראקה" הגיבו בחריפות על מה שלטענתם נראה כ"פעולת טרור יהודי נוספת". ב"שותפות שראקה" אמרו כי "הטרור היהודי ממשיך להשתולל ומאיים על ביטחונם היומיומי של ערבים בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully