וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה: טירון התאמן ליחידה מובחרת ו"מת מזיהום"

דביר מור היה בעיצומם של אימונים לשירות ביחידה מיוחדת, ואושפז ביום שישי לאחר שחש ברע. בצה”ל שללו התייבשות או פציעה. זהו אסון שני במשפחה, לאחר שאמו מתה מסרטן

טרגדיה בקיבוץ עמיעד: טירון בצה"ל שיועד לשירות קרבי ב"שלדג", היחידה המיוחדת של חיל האוויר, מת היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע מסיבה שטרם התבררה. החייל דביר מור, היה בטירונות בבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל כאשר ביום שישי חש ברע ולאחר בדיקות בבסיס אושפז עם חום גבוה בבית החולים. דביר אושפז להמשך ביחידה לטיפול נמרץ עם חשש לחיידק אלים והיום לפנות בוקר מצבו התדרדר.

דביר מור, חייל שמת בפתאומיות בגלל חיידק, פברואר 2012. באדיבות המשפחה
"היה חבר בנבחרת ישראל באופניים, התחרה בתחרויות הכי גדולות באירופה". דביר/באדיבות המשפחה

במהלך השבוע שעבר התלונן מספר פעמים על חולשה ומשהמשיך להרגיש רע והחום שלו עלה - אושפז. בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל למנות בדיקה כדי לבחון את הסיבה שהביאה למותו. "לפי הנתונים בשלב הראשוני לא מדובר בהתייבשות או בפציעה חלילה, אלא בכשל רב מערכתי שסיבותיו לא ברורות. בשלב זה התסמינים מעידים על אפשרות לחיידק אלים", אמר גורם צבאי.

"דביר היה מנהיג"

"בסביבות השעה 11 בבוקר צלצל הטלפון שבו קיבלתי את הבשורה המרה על המוות של דביר", סיפר בארי כהן, חברו הטוב של דביר שהיה בן 19. "דביר היה מנהיג, היה חבר בנבחרת ישראל באופניים, התחרה בתחרויות הכי גדולות באירופה, היה שחקן מוכשר במגמת תאטרון בבית הספר עמק החולה", סיפר בארי על חברו המנוח שגם נולד באותו יום בו נולד. "דביר רצה להמשיך בקריירה צבאית ותמיד דיבר על כמה שהוא רוצה לשרת את המדינה דווקא במסלול הקרבי ואז גם לפתח קריירה צבאית", הוסיף.

לדברי בארי, מדובר בטרגדיה משפחתית כפולה משום שאמו של דביר נפטרה ממחלת הסרטן לפני כשלוש שנים. "דביר, כבן הזקונים, לקח את זה מאוד קשה. הוא לא היה בן אדם שבוכה או מחצין רגש אבל ידעתי כמה אמא שלו חסרה לו", סיפר. לצד זאת סיפר כי לפני כשנה חבר משותף של השניים נפטר גם הוא מחיידק במהלך הטירונות הקרבית. "הקיבוץ אבל על מותו". לאחר התיכון הוא התנדב לשנת שירות בכפר הנוער ניצנה שם שימש כמדריך נוער. דביר הותיר אחריו אב וארבעה אחים.

דובר צה"ל מסר הערב כי הוא מביע צער על מותו של טוראי דביר מור ומשתתף באבלה של המשפחה. עוד נמסר כי "בתחקיר ראשוני שנערך הערב על-ידי קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף דוקטור יצחק קרייס, בהשתתפות גורמי הרפואה של פיקוד המרכז, חיל-האוויר, בריאות הצבא ושירותי הרפואה, עולה כי ביום שישי, 3 בפברואר 2012, התלונן החייל ופונה לבדיקה במרפאת הבסיס. לאור תלונותיו של החייל, נשאר להשגחת פרמדיקית במרפאת היחידה. ביום שבת, 4 בפברואר 2012, לאחר שלא נראה שיפור במצבו הרפואי הוחלט על ידי רופא היחידה לפנותו לבית החולים סורוקה כאשר האבחנה היא כי החייל סובל מתהליך זיהומי. למרות מאמצי בית החולים לייצבו, נפטר טוראי דביר מור".

עוד נמסר כי "בתחקיר מעמיק שיתקיים בימים הקרובים תיבחן סוגיית הטיפול בחייל וסוגיית פינויו לבית החולים. בסיום התחקיר, יוצגו מסקנות התחקיר למשפחה". לדברי גורם צבאי, המשפחה סירבה להצעת צה"ל לבצע נתיחה שלאחר המוות.

מוקדם יותר נמסר מדובר צה"ל כי "אין לקשור את נסיבות מותו לאימון, שכן מבדיקה ראשונית עולה כי החייל התלונן בסוף השבוע ולא בזמן שנמצא באימון. כמו כן, החשד הראשוני הינו שמדובר בתהליך זיהומי שמקורו וסיבותיו נבדקים כעת". מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "הוא התקבל בתמונה של זיהום וכשל רב מערכתי, אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ולצערנו חרף על ניסיונות הטיפול וההחייאה הוא קרס ונפטר".

(עדכון ראשון: 18:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully