וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: יום אחרי האסון במגרש - אלפים מחו בקהיר

ניר יהב

2.2.2012 / 22:20

המוחים קראו לפטר את ראש המועצה הצבאית ויידו אבנים מחוץ לבניין משרד הפנים על כוחות הביטחון, שהשיבו בגז מדמיע. מחר - הפגנת ענק בדרישה לחקור האחראים "לטבח בפורט סעיד"

יממה לאחר המהומות במגרש הכדורגל בפורט סעיד, שגבו את חייהם של 74 בני אדם, הפגינו הערב (חמישי) אלפים נגד השלטון בקהיר. מרבית המפגינים, אוהדי קבוצת "אל-אהלי" שהותקפו אתמול על ידי אוהדי קבוצת "אל-מסרי", השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון המצרים מחוץ לבניין משרד הפנים בבירה המצרית, אשר השיבו בירי גז מדמיע. הפגנות דומות נערכו גם ברחובות הסמוכים לכיכר תחריר. אמבולנסים רבים המתינו באזור מחשש לפצועים.

הזעם ברחובות מצרים, שרק גבר לאחר האסון אמש במשחק הכדורגל, צפוי להגיע לשיא מחר בהפגנות שייערכו לאחר תפילות יום השישי. המפגינים, כמו גם חברי פרלמנט רבים, דרשו במהלך היום לפטר את שר הפנים ואת פרקליט המדינה. כמה תנועות מחאה אף קראו לציבור המצרי להשתתף בהפגנות "כדי להבהיר לעולם כי למועצה הצבאית העליונה אין יותר לגיטימציה לשלוט, וכדי לדרוש להעמדתם לדין של ראש המועצה הצבאית, הגנרל טנטאווי, ושל יתר חברי המועצה, משום שידיהם טבולות בדם מאות מצרים".

הפגנות בקהיר,מצרים, פברואר 2012. רויטרס
הזעם ברחובות מצרים, שרק גבר לאחר האסון אמש במשחק הכדורגל, צפוי להגיע לשיא מחר בהפגנות שייערכו לאחר תפילות יום השישי/רויטרס

התנועות, שצפויות להוביל מחר את ההפגנות בכיכר תחריר, קראו גם לעצור את ראש הממשלה כמאל גנזורי ואת שר הפנים מוחמד איברהים, ולחקור אותם בגין אחריותם "לטבח בפורט סעיד", כלשונן. שורה של בכירים כבר איבדו את תפקידם בעקבות האירועים. שר הפנים המצרי, הגנרל מוחמד איברהים, פיטר את אחראי הביטחון בפורט סעיד, הגנרל עיסאם סמק. הבוקר הודיע מושל פורט סעיד הגנרל אחמד עבדאללה על התפטרותו, וראש הממשלה גנזורי אף פיטר את יו"ר ההתאחדות לכדורגל סמיר זאהר ואת כל חברי ההתאחדות והודיע כי ראשי המשטרה והביטחון בפורט סעיד ייעצרו וייחקרו.

"להעמיד לדין את פורט סעיד"

כ-3,000 בני אדם השתתפו הבוקר בתהלוכת אבל בקהיר לזכר 74 ההרוגים. בתהלוכה נטלו חלק גם מאמן נבחרת מצרים בכדורגל, בוב בראדלי, וכן שחקני כדורגל נוספים. המשתתפים קראו קריאות נגד "הטבח", כלשונם, ודרשו מהמועצה הצבאית העליונה במצרים להעביר בהקדם את השלטון לידיים אזרחיות. רבים מהמשתתפים הניפו דגלים שחורים ונשאו קריאות כגון "העם דורש להעמיד לדין את פורט סעיד". רבים מהמשתתפים תרמו דם למאות המצרים שנפצעו אתמול בעימותים.

המהומות פרצו אמש בתום משחק כדורגל בין הקבוצה המקומית "אל-מסרי" שגברה במפתיע על קבוצת הפאר מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי "אל-אהלי" והשליכו אבנים ובקבוקים. במהומה הגדולה שנוצרה ביציע נרמסו עשרות ונחנקו למוות, וכאמור, מספר ההרוגים הסופי עמד על 74 בני אדם.

עוד על אסון הכדורגל בפורט סעיד:
הלם במצרים: מעל 70 הרוגים במשחק כדורגל
האחים המוסלמים: אנשי מובארק אשמים באסון הכדורגל
מצרים: קליעים נמצאו באצטדיון; הפגנות נגד "הטבח"

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully