וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים: אנשי מובארק אשמים באסון הכדורגל

ניר יהב

2.2.2012 / 10:00

הפוליטיקאים במצרים מזדרזים לנצל את ימי האבל לזכרם של 74 ההרוגים במהומות באצטדיון בפורט סעיד, ומטיחים האשמות זה בזה. האופוזיציה: המועצה הצבאית צריכה לשאת באחריות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד שהגופים הפוליטיים במצרים רותמים את האסון למטרותיהם, המועצה הצבאית העליונה בקהיר הכריזה על שלושה ימי אבל החל מהבוקר (חמישי) ועד שבת, לזכרם של 74 בני אדם שנהרגו באצטדיון הכדורגל בפורט סעיד בהתנגשות אלימה בין אוהדי קבוצות יריבות.

המועצה הורתה להקים ועדת חקירה, שתבדוק את נסיבות האסון, הקשה ביותר בהיסטוריה של מצרים, בו נפצעו גם כאלף בני אדם. הממשלה והפרלמנט צפויים להתכנס היום לישיבת חירום בקהיר, ומשרד הפנים הודיע כי 47 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות במהומות הדמים, וכי הם צפויים להיחקר בהקדם.

(צפו באוהדים פורצים למגרש; צילום: יוטיוב)

העימותים פרצו בתום משחק בין קבוצת הכדורגל המקומית "אל-מסרי", שגברה במפתיע על יריבתה מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי הקבוצה היריבה והשליכו אבנים לעברם. שר הפנים המצרי, גנרל מוחמד איברהים, פיטר את אחראי הביטחון בפורט סעיד, הגנרל עיסאם סמק. סגנו של סמק צפוי להחליפו.

האחים המוסלמים: "המתפרעים - שאריות של המשטר הקודם"

במפלגת "החירות והצדק" של תנועת האחים המוסלמים טוענים שמי שעומד מאחורי "הטבח" בפורט סעיד הם "שאריות של המשטר הקודם". לדברי המפלגה, מה שאירע בפורט סעיד אינו שונה בתכלית ממעשי השוד וחסימות הכבישים בימים האחרונים בעקבות הבחירות לפרלמנט. "מישהו מעוניין להוביל את מצרים לתוך אנרכיה", אמרו במפלגה. לדבריהם, המתפרעים ניסו "להכשיל את המעבר לדמוקרטיה", והם בעלי "קשר הדוק למשטר הקודם, ופועלים מטעם אנשי עסקים שהיו מראשיו".

חלק מראשי המפלגות במצרים נפגשו יחד אמש, והביעו תדהמה מהאירועים הקשים. כמה מהמועמדים לנשיאות נפגשו אף הם בצל האסון. ראש מפלגת האופוזיציה "אל-וופד", ד"ר סיד בדווי, קרא למועצה הצבאית לשאת אחריות לנעשה "ולהגן על המדינה". הוא אמר כי הפרלמנט צריך לנקוט צעדים שישיבו את אמון הציבור בממשלה, ובין היתר "למהר ולבחור נשיא חדש למצרים". המועמד הפופולרי לנשיאות, עמרו מוסא, קרא לציבור המצרי "להתאחד" והזהיר מפני "ריבוי הפרות הסדר במדינה".

הלם במצרים: מעל 70 נהרגו בתום משחק הכדורגל

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

מהומות באצטדיון כדורגל בפורט סעיד אחרי משחק בין שתי קבוצות יריבות. מצרים, פברואר 2012. רויטרס
כוחות הביטחון פרצו למגרש. 47 בני אדם נעצרו לחקירה/רויטרס
שחקני אל אהלי המצריים בורחים מאוהדי אל מסרי במהלך ההתפרעויות במשחק כדורגל. רויטרס
שחקני "אל-אהלי" נסים אל חדרי ההלבשה. גם לשם חדרו האוהדים הזועמים/רויטרס
אוהדי קבוצת אל מסרי פורצים אל הדשא במהלך משחק נגד אל אהלי בו היו התפרעויות ומעל 70 הרוגים. רויטרס
האוהדים מתרוצצים במגרש. כמעט אלף נפצעו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully