וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במודעות אזכרה - תמונת הנרצחת מאיתמר טושטשה

יהושע בריינר

20.1.2012 / 15:04

העלון השבועי של "מכון מאיר", פרסם מודעה המזמינה לאזכרה השנתית לרצח באיתמר, בה פניה של רותי פוגל מופיעים מחוקים. אביה של פוגל, מורה בעצמו במכון: "הצטערתי מאוד"

ההקצנה בהדרת הנשים מגיעה גם ללב הציונות הדתית, וגם בהנצחת קורבנות הטרור: העלון השבועי של "מכון מאיר" בירושלים טישטש את תמונתה של רותי פוגל, אשר נרצחה בפיגוע באיתמר ביחד עם ארבעת בני משפחתה בחודש מרץ האחרון, דווקא במודעה אודות האזכרה השנתית לרצח.

המודעה, שפורסמה בעמוד הראשי, מזמינה את הציבור להשתתף באירוע האזכרה לרצח חמשת בני המשפחה, "במלאת אחד עשר חודש להירצחם של אהובינו בני משפחת פוגל הקדושים והצדיקים והטהורים". במודעה מופיעים כל בני המשפחה בתמונה משותפת, אלא שפניה של רותי פוגל, אם המשפחה, טושטשו בתוכנת מחשב כך שלא ניתן לראות אותם. תמונתה של הדס התינוקת לא טושטשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במלאת אחד עשר חודש להירצחם של אהובינו בני משפחת פוגל הקדושים והצדיקים והטהורים", נאמר בעלון, אך את פניה של רותי מטושטשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

העלון, "באהבה ובאמונה", נחשב לאחד הפופולריים בבתי הכנסת ו"מכון מאיר" עצמו נחשב לישיבה מבוקשת, בעיקר על ידי חוזרים בתשובה ועולים מארצות הברית. בראש הישיבה עומד הרב דב ביגון, תלמידו של הרב צבי יהודה קוק המנוח.

מה שמחזק את תחושת אי-הנוחות שגורמת המודעה, היא העובדה כי אחד המחנכים באותו "מכון מאיר" הוא לא אחר מאביה של רותי פוגל, הרב יהודה בן ישי. בעבר אף העניק בן ישי ראיון ראשון לאחר הפיגוע הקשה לאתר האינטרנט של המכון והוא מעביר שם שיעורים באופן קבוע. בנוסף לכך משמש גם כרב מדרשת אורה לבנות המקושרת למכון מאיר.

"מקווה שכל אחד למד מזה לקח"

הרב בן ישי ומשפחתו הצטערו לגלות הבוקר על המודעה המרוטשת. "לא יודע אם נכון לומר שנפגעתי אבל בהחלט הצטערתי מאוד כשהראיתי את המודעה", אמר היום (שישי) לוואלה! חדשות, "דווקא בשבוע שבו צפויה האזכרה היה לי צער גדול לראות את זה. בישיבה התקשרו אליי הבוקר והתנצלו וביקשו מחילה. כל אחד מבין שנעשה כאן מעשה שלא היה צריך להיעשות ושהיה פה גילוי של חוסר רגישות. דווקא בתקופה של האזכרה, לראות את הדבר הזה זה לא גרם לי נחת, אלא צער גדול ואני מקווה שכל אחד למד מזה לקח".

מ"מכון מאיר" נמסר בתגובה כי "העלון 'באהבה ואמונה' הוא עלון תורני המופץ ונקרא בתוך בתי הכנסת. בשל כך מדיניות העלון הוא לא לפרסם תמונות נשים בו. פרסום המודעה באופן זה נגרם בשל טעות אנוש ובלא כל כוונה לפגוע חלילה. המכון התנצל בפני המשפחה על כך וההתנצלות התקבלה בהבנה מלאה על ידי המשפחה".

עוד על הפיגוע באיתמר:
ננזפה שוטרת שסטרה לרוצח משפחת פוגל מאיתמר
רוצח משפחת פוגל באיתמר נידון לחמישה מאסרי עולם

עוד על הדרת נשים:
נשים בכנס הגינקולוגיה המופרד: "זה לא מפריע לנו"
עוד אישום בהטרדה נגד חרדי: "קרא לאישה 'פרוצה'"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully