וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר נפתח סמוך לקבר צדיק בטבריה, החרדים מתנגדים

קובי דוד

19.1.2012 / 16:40

נוכח מיעוט מקומות הבילוי בעיר הפועלים בשבת, פתחו יזמים בר חדש, שמקים עליו התנגדות נוספת בגלל קרבתו לקבר רבי מאיר בעל הנס. הרב רפאל כהן: שייסעו לבלות מחוץ לעיר

ההקצנה החרדית מתפשטת גם לעיר טבריה: יזמים שהחליטו לפתוח בר-מסעדה שיפעל בעיר גם בשבת נתקלים בהתנגדות תושביה החרדים של העיר, בגלל סמיכותו של העסק לקבר רבי מאיר בעל הנס. מנהל מחלקת הכשרות בעיר, הרב רפאל כהן, אמר כי "זהו מעשה נפשע שאסור לתת לו יד", אולם תושביה החילוניים של העיר דווקא שבעי רצון מפתיחת מקום בילוי שישרת את האוכלוסיה המקומית ואוכלוסיית הנופשים.

בשל קרבתה לאגם הכנרת, משמשת טבריה כמוקד תיירות מרכזי בצפון הארץ ומלונות ובתי הארחה רבים נמצאים בתחומה. מרבית העסקים בעיר לא פועלים בסופי השבוע, פרט למספר קיוסקים ומסעדות שאינן כשרות. לאחרונה החליטו מספר יזמים לפתוח בעיר סניף של מסעדת "שאטו" מאילת. עם זאת, בעלי העסק כנראה לא לקחו בחשבון את התנגדותם הנחרצת של הציבור החרדי בטבריה לפתיחת עסקים בשבת.

המקום החדש שנפתח נמצא בסמוך למתחם קבר רבי מאיר בעל הנס ורק כביש 90 מפריד ביניהם. "בעלי המקום לא יודעים איזה צער הם גורמים לצדיק כשהמקום פתוח בשבת", ציין הרב רפאל כהן, "הם יכעיסו את כבודו של הצדיק ואת קדושת המקום". הרב כהן הוסיף כי "מדובר בחילול השם, זה לא מתקבל על הדעת שבני הישיבה שגרים במקום יתפללו ביום שישי וישמעו את המוסיקה במקביל. מטבע הדברים המקום יזמין אליו פריצות וחילול השבת. אנחנו קוראים לציבור לא להגיע ולנסוע מחוץ לעיר כדי לבלות".

"רוב הצעירים בורחים מהעיר"

מנגד, יוצאים תושבי העיר הצעירים להגנת מקום הבילוי החדש. "עד שקורה משהו טוב בעיר הזאת, אז החרדים ישר קופצים בראש", סיפר תושב העיר דן אברהם. "לא הגיוני שהציבור החרדי בעיר ישלוט גם על מקומות הבילוי, רוב הצעירים בורחים מהעיר כי אין מה לעשות פה. אנחנו לא נסכים שהמקום יהיה סגור בסופי השבוע".

בעלי "שאטו" בחרו שלא להגיב לטענותיהם של החרדים. מקורבים להנהלת הבר ציינו כי "במקום הושקעו כספים רבים, כדי להציע לתושבי העיר בילוי איכות ורמה אחרת. לצערנו, החרדים בעיר מנסים לפגוע בנו ובפרנסה של המקום. אנחנו נמשיך לפתוח את המקום ולשמור על הסטטוס-קוו הקיים בעיר".

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, מסר בתגובה: "אני מעודד פתיחת מקומות בילוי בעיר טבריה. מועדונים כמו ה'שאטו' שנפתח לאחרונה מעניקים לתושבי טבריה, תושבי האזור והתיירים הרבים הפוקדים את עירנו חוויית בילוי, כפי שראוי שיהיה בעיר תיירות מובילה. אני מברך על פתיחת מקומות בילוי בייחוד שאין הם פוגעים במרקם החברתי בטבריה, ברגשות של החיים בה ובסטטוס-קוו הנשמר בה מזה שנים רבות".

עוד בנושא:
גפני קרא לחרדים לא להתגייס: צה"ל כשל בשילובם
עוד אישום בהטרדה נגד חרדי: "קרא לאישה 'פרוצה'"
גם בצפון: חרדים דורשים קווי מהדרין, למרות המחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully