וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בני אדם נהרגו ושישה נפצעו בתאונה ליד כרמיאל

קובי מנדל

19.1.2012 / 8:19

ארבע מכוניות התנגשו זו בזו סמוך לצומת ראמה, בכביש 804 בין צומת כפר ראמה לוואדי סלאמה. כמה פצועים נלכדו בכלי הרכב המרוסקים שעלו באש. כבאים חילצו את הגופות החרוכות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערן גילווארג, אתר פאנט; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שלושה בני אדם נהרגו הבוקר (חמישי) בתאונת שרשרת בכביש 804, בין צומת כפר ראמה לוואדי סלאמה. ההרוגים הם תושבי כפר ואדי סלאמה. שישה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, שניים באורח קשה וארבעה פצעים קלים. המכוניות התלקחו וכבאים הוזעקו לזירת התאונה כדי לכבות את הלהבות.

מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה, עולה כי רכב מסוג פולקסווגן בורה נסע מכיוון ואדי סלמה לעבר צומת ראמה, סטה והתנגש ברכב מסוג מאזדה שהגיע מהנתיב הנגדי. כתוצאה מההתנגשות, שני כלי הרכב שהתנגשו חזיתית עלו באש. רכב נוסף שנסע לכיוון צומת ראמה, התנגש בשתי המכוניות ומכונית רביעית שהגיעה מאותו הכיוון התנגשה בו.

תאונת דרכים קטלנית 3 הרוגים בצומת ראמה אזור כרמיאל, ינואר 2012. ערן גילווארג, ערן גילווארג
שתיים מהגופות החרוכות חולצו מהמכוניות הבוערות. אחת המכוניות המעורבות בתאונה, היום/ערן גילווארג, ערן גילווארג

סגן ניצב יוסי חתוכאי, קצין אגף התנועה של המחוז הצפוני, אמר לוואלה! חדשות כי נסיבות התאונה קשורות בין היתר לתנאי הכביש, בו רק שני נתיבים, כאשר אחד מכלי הרכב סטה מנתיבו ושאר המכוניות לא שמרו מרחק. זהותם של חלק מהנהגים ידועה, וכמה מהם נהגים חדשים.

"הפצוע מת לנו בידיים כי האמבולנס איחר"

אדם סוועאד, בן 20, סיפר שהגיע למקום מיד לאחר התאונה. לוואלה! חדשות אמר סוועאד כי "הייתי בדרך לעבודה, כשהייתי במרחק של כחמישה קילומטרים מהמקום, הבחנתי בשריפה וכשהגעתי ראיתי ארבעה כלי רכב שהתנגשו, כששניים מהם עולים באש והשלישי לידם. התקרבנו לאוטו, הזזנו אותו מהאש ושני הנוסעים בו היו עדיין בחיים, אבל עד שהגיע האמבולנס אחד מהם מת".

סוועאד הוסיף כי "שתי המכוניות עלו באש לאחר שהתנגשו זו בזו, לקחנו את אמצעי הכיבוי שמצאנו והתחלנו לכבות את האש. הצלחנו להזיז את המכונית למרחק של כ-20 מטרים מהשריפה, כשאחד הפצועים זועק לעזרה".

עד ראיה אחר טען שמד"א לא הגיע בזמן, ולכן אחד הפצועים מת. "הבחור מת בידיים שלנו כי האמבולנס איחר. מדובר בבן משפחה, זו בושה וחרפה שכוחות ההצלה לא הגיעו בזמן. במגזרים אחרים זמן התגובה קצר הרבה יותר, אולי זה קשור לצבע העור של ההרוג".

תאונת דרכים קטלנית 3 הרוגים בצומת ראמה אזור כרמיאל, ינואר 2012. ערן גילווארג
ההרוגים ככל הנראה בני אותו הכפר. זירת התאונה, היום/ערן גילווארג

מתנדב זק"א, יוסי ברמינקה, סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים מזעזעת, בה היו מעורבים ארבעה כלי רכב. כתוצאה מעוצמת התאונה פרצה במקום שריפה והמכוניות התלקחו באש. כשהגעתי למקום עם צוות זק"א, הבנו שמדובר באירוע חריג. ראשית טיפלנו בפצועים שהיו במקום, חלקם במצב קשה. כרגע צוות כיבוי מסייע לנו לחלץ את הגופות שנספו במכוניות. ברכב אחד ישנה גופה ובאחד מכלי הרכב הנוספים, ישנן שתי גופות נוספות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת האזור בו אירעה התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב סמל יגאל בן אבו, קצין כיבוי משירותי הכיבוי של הגליל המערבי שהשתתף בחילוץ הנפגעים, אמר לוואלה! חדשות כי "הגענו למקום האירוע בתוך חמש דקות, ראינו תאונה קשה בין ארבעה כלי רכב, כששניים מהם בוערים ורכב שלישי צמוד אליהם. לוחמי האש ביצעו פעולה משולבת, הן של הרחקת הרכב, הן של חילוץ וכיבוי. הרחקנו את הרכב השלישי מאיזור הבעירה, ואני חושב שבכך הצלנו את חייו של הפצוע. עם זאת, לצערי הרב, התוצאות קשות".

דובר מד"א: הניידת הגיעה למקום לאחר 9 דקות

יוסי זליקוביץ', מתנדב בזק"א צפון, הגיע עם צוות זק"א כדי לסייע לכוחות החילוץ. זליקוביץ' אמר כי "מדובר בתאונה קשה, ולצערנו הרב אנחנו נפגשים עם השכול גם בתאונות וגם באסונות אחרים. מדובר בתאונה קשה ובזירה קשה, המזכירה את ימי הפיגועים הקשים".

בתגובה לטענות לפיהן הגיעו האמבולנסים באיחור למקום, מסר דובר מד"א דייויד פישר כי למקום הגיעו ארבע ניידות טיפול נמרץ וארבעה אמבולנסים. לדברי הדובר, ההודעה התקבלה במוקד מד"א בשעה 7:35 בבוקר, והניידת הראשונה הגיעה למקום ב-7:44. עוד נמסר כי כל הנפגעים פונו מהשטח עד השעה 8:02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully