וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה מצפת התלוננה: חבורת ילדים תקפה אותי מינית

קובי דוד

10.1.2012 / 12:14

נערה התלוננה שהילדים בני 8 ממוצא אתיופי, התנפלו עליה מחוץ למרכז קליטה בעיר ונגעו באיבריה המוצנעים. בשכונה מתלוננים רבות על הדיירים, אך לטענת ראש העיר אין לו מענה לבעיה

סיפורה המזעזע של תושבת הצפון חושף כיצד תופעת האלימות בחברה מגיעה גם לשכבות הגילים הנמוכות ביותר. נערה בת 17 טוענת כי חבורה של ילדים בני שמונה היכו אותה באכזריות מחוץ למרכז קליטה בצפת, ואף תקפו אותה מינית – ללא סיבה נראית לעין.

לדברי הנערה, התקיפה אירעה ביום שישי אחר הצהריים. היא סיפרה כי הילדים, ממוצא אתיופי, התנפלו עליה כשהלכה ברחוב ומשכו בשערה. היא דרשה מהם להפסיק את מעשיהם, אך לדבריה, הם נגעו גם באזורים אינטימיים בגופה. בתלונה שהוגשה למשטרה, סיפרה הנערה כי הצליחה להימלט בריצה מתוקפיה. המשטרה העבירה את החקירה לטיפולה של מחלקת הנוער במשרד העבודה והרווחה, ולאחר איסוף הנתונים, התיק יוחזר לתחנת המשטרה בצפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העירייה מתנערת מהאחריות. מרכז קליטה בבית שאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי שכונת כנען, בה אירעה התקיפה, סיפרו היום כי זו לא הפעם הראשונה שדיירי מרכז הקליטה נוקטים אלימות כלפי שכניהם. אחד מדיירי השכונה אמר כי תושבי הרחובות הסמוכים "זוכים לא פעם להצקות מטרידות" מצד הדיירים. "לצערנו, קיימות לא מעט בעיות ממרכז הקליטה. ההנהלה צריכה לקחת אחריות על הדיירים, ולדאוג שלא יקרו מעשי ונדליזם. אנחנו מכבדים אותם מאוד, אבל הם מרגישים לפעמים שהם יכולים לעשות מה שעולה לרוחם".

ראש העיר: "אני חסר מענה"

בעיריית צפת טוענים שהבעיה בניהול מרכז הקליטה בעיר קיימת זה תקופה ארוכה, ומטילים את האחריות על הסוכנות היהודית ועל משרד הקליטה. ראש העיר צפת, אילן שוחט, אמר כי "צפת היא עיר שמחבקת את העולים מכל התפוצות וגאה בכך. אנו עושים את כל שביכולתנו להקל עליהם את הקליטה, אך אני עד, לצערי, להידרדרות בנורמות ההתנהגות, בתוך ומחוצה למרכזי הקליטה, וניצב חסר מענה, אל מול תושבי העיר, המתלוננים בצדק".

במקביל פנה שוחט לסוכנות היהודית ולמשרד הקליטה ודרש את התערבותם המיידית בנושא. לדבריו, הגורמים האחראים על המרכז הבטיחו לפעול ככל שניתן על מנת לנסות למנוע את המעשים.

עוד על האלימות בצפת:
קללות בפייסבוק של ראש העיר : ”יש כאן הרבה ערבים"
חקירה נגד רב העיר, שקרא לא להשכיר דירות לערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully