וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמ"ל של מארגני הפריצה לבסיס צה"ל נחשף

יהושע בריינר

9.1.2012 / 12:57

בעלי הדירה בשכונת קרית משה בירושלים, בה על פי החשד הפעילו חמישה פעילי ימין את "חמ"ל המאחזים", אומר כי המפתחות הועברו אליהם מהשוכר המקורי. "נדהמתי כשראיתי שמדובר בדירה שלי"

"אם הייתי יודע שמי שמתגורר בדירה שלי הם נוער גבעות מיצהר שפועל נגד צה"ל, הייתי מעיף אותם לכל הרוחות", כך אמר הבוקר (שני) לוואלה! חדשות שלום הכט, בעל הדירה בשכונת קרית משה בירושלים, אשר בה, על פי כתב האישום, הפעילו חמשת פעילי הימין את מה שכונה "חמ"ל המאחזים", ממנו אירגנו את ההתפרעויות בחטיבה המרחבית אפרים.

במהלך כל החקירה שמו במשטרה דגש על הדירה שברחוב הרב צבי יהודה, מול ישיבת מרכז הרב, אליה עברו חלק מ-13 פעילי הימין שהורחקו בצווים מנהליים משטחי יהודה ושומרון. בדירה התגוררו, בין היתר, נכדו של הרב מאיר כהנא, מאיר אטינגר, ושני חבריו אפי חייקין ודוד אליהו, והיא הפכה במהרה למקום מפגש עבור הפעילים. אלא שעל פי המשטרה והפרקליטות, החמישה הפעילו ב"שלט רחוק" את ההתפרעויות ברמת גלעד ובבסיס בקדומים, שם הותקף סגן מפקד החטיבה.

מחומרי החקירה שנחשפו במסגרת כתב האישום עולה כי הדירה הפכה בפועל למוצב צבאי. במקום נמצאו 11 תצלומי אוויר צבאיים של שטחי יהודה ושומרון ברמת סיווג "סודי". המפות כללו קודים צבאיים, רשימת מאחזים המיועדים לפינוי וכן את מיקומם של בסיסי צה"ל באיזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך שנמצא בדירה, בו מופיע מידע שהתקבל, לכאורה, מח"כ אלקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, במחשבים שנתפסו נמצאו מסמכים רבים שכונו על ידי הפעילים "דו"חות מודיעין" ובהם סיכומי המסרונים שדיווחו על תנועות צה"ל בגזרה, החטיבות שפועלות בשטח ומסמכים שמתארים פעולות שונות לסיכול פינויי מאחזים. מהדירה, שהפכה לחמ"ל, הזמינו הפעילים אוטובוס שהסיע, ככל הנראה, תלמידים מישיבת מרכז הרב הסמוכה אל בסיס החטיבה באפרים, שם אירעה הפריצה לבסיס.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בפועל - הדירה מעולם לא הושכרה לפעילי הימין. הכט עצמו התגורר בילדותו במקום, עוד בתקופה בה נקרא הרחוב על שמו של יצחק בן דור, ולאחר שאימו נפטרה החליט להשכירה. לפני מספר חודשים שכר אותה שליח של תנועת חב"ד בהודו, אשר עם יציאתו לשליחות בת מספר שבועות, העביר את המפתח לדירה לפעילים המורחקים שהתגוררו במקום. רק לאחר שתמונות פשיטת המשטרה על הדירה התפרסמו, הבין בעל הדירה מי באמת מתגורר בבית.

"חושבים שהם מעל החוק"

"השוכר נתן להם את הדירה בלא ידיעתי, ופתאום ראיתי בטלוויזיה את הדירה שאימי הורישה לי, כשהיא מקושרת לאלימות נגד חיילים", אמר הכט. "אם הייתי יודע שהדירה הזאת תהפוך למה שאומרים שהיא, חמ"ל, בחיים לא הייתי משכיר אותה. השקעתי בדירה הזאת הרבה כסף ולא העלתי על דעתי שהשוכר יעניק אותה לגורם שלישי. אם הייתי יודע מי באמת גר שם הייתי מסלק אותם לכל הרוחות. זה בא לי כהפתעה גמורה", הוסיף.

כעת שב להתגורר בדירה השוכר המקורי עם משפחתו, בזמן שהדיירים הקודמים נמצאים במעצר עד לדיון בעניין מעצרם עד תום ההליכים שיתקיים מחר. רק סטיקרים בודדים על דלת הדירה שקוראים לשחרור המרגל היהודי יונתן פולארד מעידים, אולי במעט, על מה שהיה שם רק לפני כחודש.

"חיפשתי אנשים נורמטיביים שיגורו בדירה, ובגלל שזה ממוקם מול הישיבה הייתי יכול להשכיר אותה בקלות", אמר הכט, שהתייחס לתופעת הטרור היהודי בעת האחרונה כשאמר כי "כל מה שקורה במדינה עם נוער הגבעות האלה, שחושבים שהם מעל החוק – מקומם אותי. הסכמתי להשכיר לאותו איש חב"ד כי הנחתי שלא יהיו בעיות איתו. קשה לתאר כמה כעס עבר בי כשהבנתי שכל האירועים בשטחים יוצאים מהדירה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully