וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרים בהפגנה נגד פינוי מאהל התקווה בתל אביב

המפגינים חסמו לתנועה מספר צמתים באזור ההפגנה. המשטרה ניסתה לפנותם ועצרה 23 מהם. רגב קונטס: "מראים סולידריות עם אנשים נורמטיביים שמפונים מהמאהל ואין להם לאן ללכת"

23 בני אדם ובהם אחת ממובילות המאבק החברתי בחודשים האחרונים, סתיו שפיר, נעצרו אמש (שבת) במהלך הפגנה גדולה שהתקיימה בשכונת התקווה בתל אביב, נגד פינוי מאהל המחאה בשכונה, הצפוי להתרחש היום.

מאות בני אדם השתתפו בהפגנת המחאה וחלקם התעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו למקום. בשלב מסוים העימותים החריפו והמפגינים חסמו לתנועה את צומת הרחובות ההגנה ויגאל אלון. ההפגנה החלה בדרך ההגנה, אולם נמשכה לאורך סמטאות השכונה. המפגינים קראו בין היתר "העם דורש דיור ציבורי" וצעקו סיסמאות בגנות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

סתיו שפיר נעצרה בהפגנה בתל אביב. דרור עינב
נעצרה בהפגנה. סתיו שפיר. מאהל התקווה, הערב/דרור עינב

המשטרה מצדה הודיעה כי מדובר בהפגנה בלתי-חוקית. אחד ממנהיגי המחאה החברתית רגב קונטס, אמר במהלך ההפגנה כי "מראים סולידריות עם אנשים נורמטיביים שמפונים מהמאהל ואין להם לאן ללכת. הגענו לתקווה לפרוע את הצ'ק שנתנו לפני חצי שנה".

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר שדולת הדיור הציבורי בכנסת, גינה את פעילות המשטרה במאהל ואמר כי "המאהל בשכונת התקווה איננו מאהל מחאה אלא מאהל של חוסר ברירה. תפקיד העירייה הוא למצוא להם פתרונות ולא להיות קבלן ביצוע של השלכתם מאוהלים לרחובות. אני קורא למנוע את פינוי המאהל ולשחרר לאלתר את העצורים".

גם דפני ליף, עוד אחת ממובילות המאבק החברתי בחודשים האחרונים, השתתפה בהפגנה. ליף אמרה לוואלה! חדשות כי "מדובר באחד המאהלים האחרונים שנותרו, יש כאן בני אדם שאין להם לאן ללכת והולכים לפנות אותם מחר בבוקר, אלוהים יודע לאן. ההפגנה היא מאוד מרגשת, המון הגיעו לתמוך ולהבהיר שאין פינוי מאהל בלי פתרון אמיתי. לצערי הרב, כוחות המשטרה מפעילים אלימות רבה יותר מבדרך כלל. ראיתי אותם דוחפים אישה מבוגרת. ההפגנה היום היא ההוכחה שהמאבק הוא של כולנו ואסור לנו לעצור".

פעילים הפגינו נגד הרס מאהל התקווה בתל אביב. דרור עינב
הפגנה אלימה בתל אביב, הערב/דרור עינב

במטה המאבק החברתי טוענים כי מאהל התקווה היווה בחצי השנה האחרונה בית עבור אמהות חד הוריות, משפחות, הורים, ילדים, זקנים ומחוסרי דיור. רינה שיקלי, מעיין מזרחי ורוני אזולאי מתגוררות במאהל שצפוי להתפנות. הן סיפרו לוואלה! חדשות כי "אנחנו פה במאהל כבר שישה חודשים, רובנו פה עם ילדים קטנים, רובנו פה אמהות חד-הוריות. העירייה לא מצאה לנו פתרונות, יש כאן אפילו אישה בהריון בחודש שמיני. רוצים להחזיר אותנו אחורה, רוצים למנוע מאיתנו להתקדם. אנחנו רוצים להגיד פה בהפגנה לעירייה ולממשלה שלא יפנו אותנו, צריכים למצוא לנו פתרונות ולא לזרוק אותנו לרחוב. מנסים לתת לנו אקמול במקום לפתור את הבעיה האמיתית".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה כי "ההחלטה על פינוי המאהלים התקבלה לנוכח בוא החורף, אשר מעצים את הצורך בקורת גג, מקלחת ומיטה חמה ללון בה", נמסר מהעירייה. "מתוך דאגה לשוהים במאהלים, ביניהם ילדים העלולים להיחשף למצבי סכנה, הוחלט לפנותם. ההחלטה גובתה על ידי בית המשפט, שאישר את פינוי כלל המאהלים בעיר כבר בתאריך 21 בספטמבר".

עוד נמסר מהעירייה כי "בשל מצבם הייחודי של יושבי מאהל התקווה הוחלט לאפשר את שהותם במקום עד למציאת פתרון עבורם, גם אם זמני. במקביל פעלה העירייה לקידום ומיצוי זכויותיהם מול משרדי הממשלה השונים, הענקת סיוע כספי חד פעמי למשפחות והכפלת הסכום הניתן למשפחות על ידי משרד הרווחה. רובן המכריע של המשפחות קיבלו את הצעת העירייה ואת הסיוע שניתן במסגרתו והתפנו מהמאהל. אנו תקווה כי יושבי המאהלים שנותרו במקום יתפנו מרצון, מבלי שיתעורר הצורך בהפעלת הסמכות שניתנה לעירייה על ידי בית המשפט לבצע פינוי בכוח".

(עדכון ראשון: 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully