וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון חשף: כך "עיצב" השלטון הסורי את הפיגוע

ניר יהב

7.1.2012 / 17:47

רשת "אל-ערביה" שידרה תמונות בהן נראה כתב ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בסוריה כשהוא מפזר שקיות בזירת הפיגוע בדמשק שגבה חיי 26 בני אדם. האופוזיציה: עדות למעורבות המשטר באירוע

סרטון וידאו שהועלה לרשת האינטרנט על ידי פעילי אופוזיציה בסוריה מעלה סימן שאלה באשר לזהות מתכנני הפיגוע שאירע אתמול (שישי) בדמשק והביא למותם של 26 בני אדם. בסרטון, ששודר על ידי רשת הטלוויזיה "אל-ערביה", נראה כתב ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בסוריה כשהוא מפזר שקיות בזירת הפיגוע בדמשק ואחר כך טוען שמדובר בחפצים אישיים של ההרוגים.
.
סרטון הווידאו שהועלה לרשת הינו של רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-ג'דיד" המקורבת למשטר הסורי. בסרטון נשמעת השדרנית כשהיא מדווחת על הפיצוץ וברקע מופיעות התמונות מהפיגוע. ברגע שכתב הטלוויזיה הסורי, האוחז במיקרופון של תחנתו, מניח את השקיות ו"מעצב" את זירת הפיגוע, היא משתתקת לגמרי.

באופוזיציה, שם טענו כבר אתמול כי המשטר הסורי עומד מאחורי פיגוע התופת בדמשק, אמרו כי עדי ראייה בשכונת מיידאן שבה אירע הפיגוע סיפרו שעשרות אמבולנסים היו בזירת הפיגוע שלוש שעות לפני שאירע. עוד מסרו כי צוותי הטלוויזיה הממלכתית החלו לשדר שניות ספורות לאחר הפיצוץ, דבר נוסף המעלה חשד סביב זהות מתכנני הפיגוע וזהות אלו שידעו עליו מראש.

26 בני אדם נהרגו ו-70 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שאירע אתמול סמוך למטה המודיעין הסורי בשכונת מידאן שבדמשק. על פי תחנות טלוויזיה במדינה, מדובר בפיגוע טרור שבוצע על ידי מחבל מתאבד. בדיוק כמו בפיגוע שאירע לפני כשבועיים, שבו נהרגו 55 בני אדם בלב דמשק, גם הפעם פרסמו כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה תמונות זוועה מהפיגוע שכללו חלקי גופות ודם רב. משרד הפנים הסורי הבהיר כי ינקוט "יד ברזל" נקט מי שיפגע בביטחונה של המדינה.

פעיל האופוזיציה הסורי, חאלד אחמד, תהה: "איך יכול להיות שלא אירעו פיגועים טרם הגעתם של הפקחים הערבים לשטחי סוריה?". בראיון אתמול לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר כי הפיצוץ שאירע בשכונת מידאן בדמשק "הוא מסר כושל מצד המשטר ואין ביכולתו להשפיע על המהפכה במדינה". לדבריו, ראש צוות הפקחים מוחמד דאבי "יודע היטב מה קורה בשטח".

הדיווח על הפיגוע אתמול: 26 הרוגים בדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully