וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה עצובה: ג'רלדין בת ה-3 נעצרה ביום הולדתה

ענת שלו

6.1.2012 / 0:08

הילדה, בתם של מהגרי עבודה מהפיליפינים, נעצרה עם אמה בדרכה למסיבת יום הולדתה בגן. הגננת של ג'רלדין סיפרה כי "הילדים לא הפסיקו לשאול איפה היא"

יום הולדת עצוב עבר על ג'רלדין בלינגואי בת השלוש. בעודה עושה את דרכה אתמול בבוקר (חמישי) יחד עם אמה גלן לחגיגות יום ההולדת בגן, נעצרו השתיים והועברו על ידי פקחי יחידת עוז למתקן המעצר בנמל התעופה בן גוריון. השתיים אינן עומדות בקריטריונים של מרשם האוכלוסין המאפשרים את הישארותן בארץ והן אמורות להיות מגורשות בקרוב לפיליפינים.

יונתן שחם מארגון "ילדים ישראלים" סיפר לוואלה! חדשות: "עצרו אותה היום בבוקר עם אמא שלה, בדרך לחגיגות בגן ולקחו אותה למתקן הכליאה בנתב"ג. הדוברת של יחידת עוז, בתשובה לפנייתנו בנושא, אמרה שבעצם הם עושים למשפחה טובה, כי האבא ממתין לה בפיליפינים לחגוג את יום ההולדת, אך לפי מיטב ידיעתנו האב בישראל".

הלנה, הגננת של הילדה, סיפרה כי כל הילדים חיכו לג'רלדין והיו מוכנים למסיבה ולא הבינו מדוע אינה מגיעה: "התקשרתי כמה פעמים ולא ענו לי ולא הבנתי מה קורה. הילדים לא הפסיקו לשאול איפה היא ומה קרה לה. היא מאוד אהובה בגן, יש לה הרבה חברים. היא ילדה חכמה וטובה והיא תמיד שמחה לבוא".

12 ילדים נעצרו בעשרה ימים

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הגיע יחד עם נציגי ארגון "ילדים ישראלים" למתקן הכליאה. מלשכתו נמסר כי כניסתו למתקן עוכבה בשעתיים וחצי, בניגוד לחוק, שכן כחבר כנסת הוא רשאי להיכנס למתקן. גילאון סיפר על חוויותיו הקשות שם. "אני לא יודע מה בוים בפנים בזמן שחיכיתי בחוץ, כשנכנסתי הן היו עם עובדת סוציאלית, בנוסף לעוד אם ובנה בן הארבע מתל אביב שנעצרו היום. זאת הייתה חוויה עצובה ומבישה. על גבם של הילדים הללו ייכנסו דרך יבואנים פרטיים וחברות כוח האדם מאות עובדים זרים נוספים. צריך לפרק את חברות כוח האדם ולהעניק סמכויות אלה לרשות התעסוקה, ולהכשיר את מציאותו של מי שנמצא פה".

מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעבר הגבולות נמסר בתגובה כי "כניסתו של ח"כ גילאון למתקן אושרה לפנים משורת הדין, למרות שלא תאם את הגעתו כנדרש. למרבה הצער פעל ח"כ גילאון באופן בלתי ראוי כאשר ניסה לצרף אליו את אחד המפגינים בטענת שווא כי מדובר ב'עוזרו הפרלמנטרי'. צר לנו שכך הייתה ההתנהלות".

"כל אדם שנעצר מקבל 72 שעות בהן אסור לגרש אותו, אלא אם כן הוא מסכים וכעת מנסים להפעיל על האם לחץ להסכים", אמר פעיל הארגון. "מתקן המעצר של נתב"ג נפתח מחדש אחרי עשרה ימים, אחרי שבית המשפט מתח ביקורת קשה על ההתנהלות שלהם וקבע שצריך להיכתב נוהל מוסכם למתקן. בעשרת הימים האחרונים עצרו כ-12 ילדים" הוסיף הפעיל.

מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול נמסר בתגובה כי "מדובר באזרחית פיליפינית הנמצאת בישראל כעשר שנים (הכוונה לאם, גלן - ע.ש), מתוכן ארבע לא חוקיות. בעלה ובנה הבכור חזרו לפיליפינים ולמעשה היא ובתה תתאחדנה עם יתר המשפחה. האם ובתה נעצרו ברחוב ועל כן הטענות כביכול בדבר מסיבת יום הולדת הן מפוברקות וחסרות כל שחר".

עוד בנושא:
בשבוע שעבר: פקחי רשות ההגירה עצרו ילדה לעובדים זרים בת 3.5
בספטמבר: תמונות ילדי זרים נשלחו לנתניהו בניסיון למנוע גירושם
אביה של בת ה-4 שגורשה באוגוסט: "מצטער שבאנו לישראל"

(עדכון אחרון: 19:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully