וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר פעילי ימין: "פעלו כמו מחתרת בשטחים"

יהושע בריינר

3.1.2012 / 20:41

ביום ראשון הקרוב תגיש ככל הנראה הפרקליטות כתב אישום נגד תשעה פעילי ימין שאספו מידע אודות פעילות צה"ל בשטחים. חלקם יואשמו בעבירת ריגול שעונשה המקסימלי הוא שבע שנות מאסר

"עולה תמונה של מחתרת שפעלה נגד צה"ל ופלסטינים בשטחים", כך קבע היום (שלישי) בית המשפט השלום בירושלים בדיון בהארכת מעצרם של חמישה פעילי ימין החשודים בארגון הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים לפני כשלושה שבועות. במקביל, נודע כי הפרקליטות מתכוונת להגיש ביום ראשון הקרוב כתבי אישום כנגד תשעה פעילי ימין מרכזיים שחלקם יואשמו בעבירה של ריגול חמור בשל חלקם לכאורה באיסוף מודיעין על תנועות הצבא בשטחים.

מעצרם של חמישה מהחשודים הוארך בשישה ימים, ובעקבות חומר מודיעיני שנחשף הנוגע לעבירה המרכזית של איסוף ידיעות סודיות, אמר השופט שמעון פיינברג כי "מחומר הראיות עולה שהחשודים משתייכים לארגון מחתרתי שמטרתו איסוף מידע על תנועות צה"ל וכן פעילות אסורה אחרת נגד כוחות הביטחון וכנגד תושבים ערבים בשטחים". העונש על עבירת הריגול החמור יכול להגיע עד לשבע שנות מאסר. בנוסף לכך חשודים הפעילים בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, שטיבו עדיין אינו ידוע.

כל החשודים הם פעילי ימין מרכזיים ובהם עקיבא הכהן, אלחנן גרונר, אלעד מאיר, ידעיה שוהם וירון כלאב שעיקר החשד נגדם הוא שהפיצו מסרונים אודות תנועת כוחות צה"ל במהלך פינויי מאחזים. לטענת המשטרה הם עמדו מאחורי הפריצה לבסיס החטיבה. הקבוצה מצטרפת לקטין ולעוד שלושה עצורים, מורחקים מנהליים מההתנחלות יצהר, שעצורים גם הם בפרשה.

עד כה, שמרו כל החשודים על זכות השתיקה. "מדובר בפעילים מוכרים העוסקים במחאה לגיטימית", אמר דוד הלוי, פרקליטם של שניים מהחשודים מטעם עמותת "חננו", "מתקבל הרושם כי הם סומנו על ידי המשטרה שמנסה בדיעבד לייצר ראיות שאינן בנמצא בדרך של מסע דייג מתמשך". עו"ד נפתלי ורצברגר שמייצג שלושה מהחשודים מסר בתגובה כי "מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי. בפרקליטות החליטו לשנות את חוקי המשחק ולהתנהג כאילו אין דמוקרטיה בישראל. חבל שחלק מהשופטים נגררים אחר האווירה הציבורית".

טרור היהודי בשטחים - כתבות אחרונות:
המאבק בטרור היהודי: שלושה יואשמו ב"ריגול חמור"
פעילי הימין שנעצרו "פעלו כחמ"ל נגד צה"ל"
רבנים: "מי שמכיר זהות המתפרעים - שימסור למשטרה"


לפניות לכתב:
joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully