וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מכחישה כי ביצעה ניסוי טילים ארוכי טווח

למרות דיווחים אירנים על ניסוי שיגור טילים בליסטיים כחלק מתרגיל תמרון ימי, מפקד בכיר אמר כי הניסוי יערך רק בעוד כמה ימים. ארה"ב תמכור מערכת הגנה מפני טילים לאיחוד האמירויות

מפקד הצי הימי האירני הבכיר, מחמוד מוסווי, הכחיש הבוקר (שבת) בטלוויזיה האירנית את הדיווחים לפיהם בוצע ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח במסגרת התמרון הימי. מוסווי מסר כי "הניסוי בשיגור הטילים יבוצע בימים הקרובים".

לפי דיווחים קודמים מסוכנות הידיעות פארס (FARS) אירן ביצעה הבוקר ניסוי שיגור טילים ארוכי טווח כחלק מהתמרון הימי "וולאיט-אי 90" שהיא מקיימת בעשרת הימים האחרונים. ניסוי שיגור הטילים בימים הקרובים מתרחש בסמוך להתבטאויות גורמים אירנים על יכולתה לסגור את המיצרים ולשתק את נתיב הייצוא העיקרי של הנפט למערב.

התמרון האירני בן עשרת הימים מתקיים במיצרים שבין אירן לעומאן, ואשר רוחבם כ-6.5 קילומטרים בלבד. הם משמשים, הלכה למעשה, כנתיב היחידי לייצוא עבור שורת יצרניות נפט וגז טבעי מרכזיות – עירק, כווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות. גם עבור ערב הסעודית, זהו נתיב הייצוא העיקרי (אף שיש לה גם גישה לים סוף). לפי נתונים בינלאומיים, כשליש מהנפט הנפוץ בעולם בדרך הים, עובר דרך מיצרי הורמוז.

הבוקר דווח כי ארה"ב ואיחוד האמירויות חתמו על עסקת מכירת מערכת יירוט הטילים תהאאד (THAAD) בעלות של 3.49 מיליארד דולרים, לפי דיווחים אמריקאים. העסקה נחתמה כבר ביום ראשון השבוע. חברת לוקהיד מרטין האמריקנית היא הספקית של מערכת ההגנה מפני טילים ותרוויח כתשלום ראשון 1.96 מיליארד דולרים. מערכת ההגנה היא חלק ממערך כולל באזור המפרץ הפרסי שנועד להגן מפני טילים ארוכי טווח מאירן. העסקה תכלול העברה של שתי סוללות נגד טילים, 96 טילים, רדארים, אימונים ולוגיסטיקה לאיחוד האמירויות, כך נמסר בהודעה מהפנטגון.

אירן ערכה ניסוי טילים מסוג פתח. רויטרס
ניסוי טילים שנערך בשנה שעברה באירן/רויטרס

"הרכישה של מערכת ההגנה החשובה הזו תחזק את יכולת ההגנה מפני טילים והיכולת האווירית של איחוד האמירויות ותשפר את שיתוף הפעולה המוצק בנושא הגנה מפני טילים בליסטיים בין ארה"ב לאיחוד האמירויות". מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ורג' ליטל אמר כי שתי המדינות "נהנות מיחסים בילטרליים חזקים, שמונעים מאינטרסים משותפים באזור המפרץ הפרסי".

בתוך כך, המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב רון פול שלל אפשרות של תקיפה באירן בתור נשיא. בכינוס מצביעים באייווה אמר פול כי הוא לא יפתח במתקפת מנע על אירן, משום ש"הם אינם מאיימים על ביטחוננו הלאומי. אם מדינה אחרת חושבת שהיא צריכה לצאת למלחמה איתם, זהו עניינם בלבד". הוא הוסיף כי אין כל הוכחה לניסיון של אירן להשגת נשק גרעיני.

שר הנפט של אירן, רוסטאם קסמי, מסר הבוקר כי מחירי הנפט הגולמי יעלו באופן משמעותי, באם יכפו סנקציות על ייבוא הנפט מהמדינה. קסמי אמר כי "ללא ספק מחירי הנפט הגולמי יעלו באופן דרמטי אם יכפו סנקציות על הנפט שלנו ... הם יגיעו לפחות ל-200 דולרים לחבית".

עוד בנושא:
הכנות אירן לשיגור טילים ארוכי-טווח כחלק מהתרגיל במפרץ
ארה"ב: "לא נסבול כל הפרעה לתנועת סחורות במפרץ הפרסי"
אירן מאיימת: "סנקציות? טיפת נפט לא תצא מהמפרץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully