וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה: לפעול בתקיפות נגד הדרת נשים

טל שלו

25.12.2011 / 0:10

ראש הממשלה מתקומם מהאלימות הננקטת כלפי נשים במרחב הציבורי ובשל כך הוא הורה לשר אהרונוביץ' לעשות את כל הנדרש כדי למנוע הדרת נשים. "לא ניתן לקיצונים לפגוע בזכויות נשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שבת) עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' וביקש ממנו להנחות את המשטרה לפעול בתקיפות נגד האלימות הננקטת במרחב הציבורי כלפי נשים. בנוסף, נתניהו שוחח הערב עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כדי לוודא שהחוקים הנוגעים להדרת אנשים מהמרחב הציבורי נאכפים ברשויות המקומיות. לדברי נתניהו, "לא ניתן לקבוצות קיצוניות לפגוע בזכויות הנשים במרחב הציבורי, שחייב להישאר פתוח ובטוח לכולם".

ההתייחסות של נתניהו לנושא מגיעה יממה לאחר שבתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 נחשף סיפורה של ילדה בת 8, נעמה, שמתמודדת עם מסכת של השפלות מצד חרדים בבית שמש. בעקבות הכתבה קמה סערה ברשת, כשאלפי גולשים נכנסו לדף פייסבוק, בו הועלתה הקריאה לעלות לבית שמש ולתמוך בילדה. מארגן היוזמה בפייסבוק, צביקי לוין, אמר כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שהמדינה נשמטת להם מתחת לידיים".

גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס הערב לנושא. לדבריו, "השפלת נשים היא רק חלק קטן מהבעיה. נחוץ טיפול שורש נגד הכפייה הדתית, הנובעת מהעירוב הבלתי-נסבל של דת ופוליטיקה. התופעות המחרידות בבית שמש ובמקומות אחרים, הן התוצאה של הגיבוי והתמיכה מצד הממסד השלטוני לקיצוניות החרדית: במערכות החינוך הסקטוריאליות, בבתי הדין הרבניים, בפטור הגורף מגיוס, ובתקציבים".

מוקדם יותר הערב התייחס לנושא הדרת נשים שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס). בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר אטיאס כי "החברה החרדית במוקד ההסתה בתקופה האחרונה. כשעושים הכללה ולא מבדילים בין מאה שערים להר נוף או לרב עובדיה, זאת הסתה. הציבור רואה: 'החרדים מדירים נשים', זאת הכללה. אני מבין את כעסו של הציבור אם מדירים נשים כאילו שמבזים אותן". אך יחד עם זאת אמר כי "חלק זה הסתה, חלק זה פופוליזם וחלק זה בורות. זה חלק מהחיים של החברה החרדית".

עוד בנושא הדרת נשים:

השר אטיאס: האשמת כלל החרדים בהדרת נשים - הסתה
ח"כיות מחו נגד הדרת נשים - ואיפה הח"כים הגברים?
יונה מצגר: "התקשורת מנפחת את הדרת הנשים"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון: 20:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully