וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה אתגרית לשירות: תלמידים במסע דיוושים

רמי שני

26.12.2011 / 12:27

תלמידי י"ב מרחבי הארץ יצאו למסע אופניים אתגרי ברחבי הנגב הצפוני במהלכו יפגשו אישים שונים. "שילוב של חישול במשימות קבוצתיות, לצד היכרות עם החברה הישראלית על גווניה והשסעים בה

מסע אופנים אתגרי לתלמידות ותלמידי כיתות י"ב נפתח הבוקר (שני) בירוחם. תכליתו של המסע - הכנת התלמידים לקראת היציאה לשנת שירות והגיוס לצה"ל. "אלו המטרות הראשוניות של המסע המסורתי הזה, שמתקיים כבר שנים רבות", הסביר יואל מרשק, רכז אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, שעומד בראש צוות ארגון המסע. לדבריו, "הכוונה היא להכין את בנות ובני הנוער לקראת השירות בקהילה בתחומים שונים ולמסלול שירות צבאי, הכולל תפקידים בעלי אחריות רבה, פיקוד ושירות משמעותי ככל שניתן".

מסלול המסע, שאורכו כ-90 קילומטרים, חולף על פני אזור צפון הנגב. הדיווש עצמו יתחיל ביום השני למסע מאזור ירוחם עד לחניון של מעלה עקרבים שבנגב המזרחי. 1,200 המשתתפות והמשתתפים במסע יירדו את הדרך התלולה והמפותלת, הנחשבת לקשה ולמסוכנת שבדרכים הסלולות ומהווה אתגר אמיתי אפילו לנהגי מכוניות. המסע יסתיים ביום רביעי ביישוב נאות הכיכר בחוף הדרומי של ים המלח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסע היכרות עם החברה הישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המסע, יפגשו בנות ובני הנוער גורמים העוסקים בפעילות צבאית, קהילתית, התיישבותית, סביבתית וחברתית. ביניהם שר הביטחון, אהוד ברק, מפקדים וחיילים מבית הספר למ"כים, ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, חברי כנסת, מובילי המחאה החברתית בישראל, מנהלי בתי ספר וצעירים בשנת שירות העוסקים בפעילות חברתית וקהילתית. מפגשים אלו יערכו בחניוני המסע לאורך המסלול בסיום הרכיבה בכל יום.

אחת הפגישות המשמעותיות במסע תהיה עם מירהל'ה פירסטנברג, ניצולת הפיגוע במעלה עקרבים שאירע בשנת 1954. בפיגוע נהרגו 11 נוסעים, ביניהם גם הוריה של פירסטנברג, לאחר שאוטובוס השיב למרכז תושבים מחגיגות לציון חמש שנים להנפת דגל הדיו באילת. מפקד החולייה שביצעה את הטבח, נהרג 14 שנים מאוחר יותר, בחילופי אש בין החולייה לכוח של צה"ל בסיני.

אגף המשימות של התנועה הקיבוצית מייחס משמעות רבה למסע. "זהו שילוב של חישול במשימות קבוצתיות, לצד התבוננות בחבל ארץ מרוחק ובמקביל היכרות עם החברה הישראלית על גווניה, רבדיה והשסעים שבה, כדי לגרות את המשתתפים לשירות צבאי ואזרחי משמעותי ביותר", אמר מרשק.

עוד בנושא:
המסע המיוחד של שלושה נערים ערבים לפולין
מחאת האוהלים: צעדה באוגוסט מירוחם לירושלים

  • עוד באותו נושא:
  • ירוחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully