וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה בלחץ: תרגל שיגור טיל "יאחונט" המתקדם

22.12.2011 / 0:03

צבא סוריה ממשיך לאותת על מוכנותו, במטרה למנוע כל כוונה להתערבות חיצונית במדינה. הצבא הציג את הטיל הימי הרוסי, ששובר את מהירות הקול. וואלה! חדשות דיווחה על אספקת הטיל הרוסי

הצבא הסורי הציג אמש (רביעי) את טיל ה"יחונט" שנחשב לאימת הציים המערביים בשל יכולותיו המתקדמות. כבר לפני כחודש, אישרו גורמים צבא רוסיה כי העסקה הושלמה למרות לחצים של מדינות מערביות, בהן ישראל. כפי שדווח בוואלה! חדשות, הטילים הועברו על ידי אוניות רוסיות שפרקו אותם בנמל טרטוס.

גורמים ביטחוניים ומדיניים בכירים מישראל הפעילו לחצים משמעותיים על הממשל ברוסיה כדי לבטל את העסקה כפי שנעשה בהצלחה עם סיכול עסקת מערכת ההגנה האווירית מסוג S-300 שהיתה מיועדת לאירן. אך אז, בניגוד להחלטתם לספק לסורים את היאחונט, הרוסים ביטלו את העסקה.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הימצאותו של טיל מסוג יחונט בידי הצבא הסורי הוא איום משמעותי על ספינות חיל הים של כל צי מערבי במזרח התיכון. עם זאת, הוסיף הגורם כי בידי חיל הים הישראלי יכולות מתקדמות להתמודד עם הטיל הרוסי.

הטיל פותח על ידי הרוסים וההודים ומוגדר כטיל ים-ים המשוגר מספינה אך ניתן גם לשיגור ממטוס. הוא טיל שעובר את מהירות הקול ובשל כך מהווה אתגר משמעותי גם עבור מערכות הגנה מתקדמות. הוא פוגע במטרות ברדיוס של 300 קילומטרים ונושא ראש נפץ קרבי במשקל 200 קילוגרם.

250 הרוגים

הצבא הסורי לא מסתפק בשיגור טילים. במועצה הלאומית הסורית, ארגון הגג המרכזי המאחד תחתיו את תנועות האופוזיציה בסוריה, מדברים על טבח של ממש במדינה ביומיים האחרונים, ערב הגעתם של פקחי הליגה הערבית, שצפויים לנחות בדמשק מחר (חמישי), בניסיון אחרון להביא להפסקת שפיכות הדמים במדינה.

במועצה הלאומית מעריכים כי במעשי האלימות, המתמקדים כעת בעיקר במחוז אידליב בצפון המדינה, נהרגו ב-48 השעות האחרונות כ-250 בני אדם, וקוראים לליגה הערבית ולמועצת הביטחון של האו"ם לנקוט בכל "הצעדים הדרושים" כדי להגן על העם הסורי מפני השלטונות.

עוד בנושא
ערב הגעת המשקיפים לסוריה: "250 הרוגים בטבח"
חשש בישראל: טיל נגד-ספינות מתקדם בדרכו לסוריה

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully