וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצגר נגד ההפרדה באוטובוסים: "לא מדינה של חרדים"

אחרי שתושבת אשדוד התעקשה לשבת בחלק הקדמי של אוטובוס שעשה דרכו לשכונה חרדית בירושלים, מציע הרב הראשי לישראל להקים חברה שתאפשר את ההפרדה. "כך נהיה 'הבעלבתים'"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות רדיו "קול ברמה")

הרב הראשי האשכנזי לישראל יונה מצגר תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את הדרת הנשים בקווי האוטובוסים הציבוריים, שבהם מתבצעת הפרדה בין המינים. בראיון לתוכנית "8 עד 10" ברדיו "קול ברמה" אמר מצגר כי "אי אפשר לכפות על הפרדה בקווי אוטובוס 'למהדרין'. אין לנו שום סמכות לבוא ולכפות את דעתנו על אחרים. זו לא מדינה של הציבור החרדי. אם אנחנו רוצים שתהיה הפרדה, לגיטימי מאוד שנקים חברת תחבורה ציבורית".

מצגר התבקש להתייחס לנושא בעקבות החלטתה של תושבת אשדוד טניה רוזנבליט לעלות בסוף השבוע על אוטובוס אגד, שנסע לשכונה חרדית בירושלים. במהלך הנסיעה, התיישבה רוזנבליט בקדמת האוטובוס ובשל כך מספר חרדים גידפו אותה ודרשו ממנה לעבור לחלק האחורי. רוזנבליט סירבה להיענות לדרישת הנוסעים ובשל כך הוזעק למקום שוטר, שניסה לשדל את הנוסעת לעבור לצד האחורי של האוטובוס. רוזנבליט סירבה לבקשה והנהג אולץ לצאת לדרכו.

הרב מצגר אמר בנוגע למקרה כי "אין לנו שום סמכות לכפות את דעתנו על אחרים, זה מקום ציבורי, זה תשלום מיוחד שהיא (רוזנבליט) משלמת כמונו, אנחנו לא יכולים להיות 'בעלבתים' של כל העולם. זאת לא מדינה של הציבור החרדי, לצערנו. אם אנחנו רוצים שתהיה לנו הפרדה, זה לגיטימי מאוד שנקים חברת אוטובוסים נפרדת וקווים מסוימים ואז אנחנו 'הבעלבתים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully