וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מנצל את משבר רבני צהר כדי לאיים על הממשלה?

פנחס וולף

12.12.2011 / 17:16

בניגוד לעמדת ש"ס, יו"ר ישראל ביתנו מזרז הצבעה על החוק לאיחוד אזורי הנישואין, שיביא פתרון גם לבעיית הנישואין של הרבנים המתונים. מיסז'ניקוב תקף את השר נאמן: אתה עריץ

לקראת משבר קואליציוני נוסף? שר החוץ, אביגדור ליברמן, הורה לחברת סיעתו, פאינה קירשנבאום, להעלות כבר ביום רביעי לקריאה טרומית את הצעת החוק שיזמה, לפיה בני זוג יוכלו להינשא בכל עיר בארץ, ולא רק ברבנות בעיר מגוריהם. בממשלה, ובעיקר בקרב שרי ש"ס, מתנגדים בתוקף להצעה.

בישיבת סיעת ישראל ביתנו שהתקיימה היום (שני), ביקש ליברמן מח"כ קירשבנאום לזרז את ההליך לקידום הצעת החוק במליאת הכנסת. אם תתקבל ההצעה, לפיה כל הארץ תיחשב אזור אחד לצורך רישום נישואין, הדבר יאפשר את המשך מיזם הנישואין של רבני צוהר. סלע מחלוקת בין רבני צהר למשרד הדתות היה החובה לרשום זוגות באזורי נישואין, סעיף שהשר לענייני דתות, יעקב מרגי, ניסה לכפות על הרבנים המחתנים זוגות באמצעותו.

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
אם תתקבל ההצעה של ישראל ביתנו, זוגות יוכלו להינשא בכל הארץ/שרון בוקוב

ועדת השרים לחקיקה החליטה אתמול לדחות בשבועיים את ההצבעה בנושא בשל התנגדותו של מרגי. ההערכה היא שהצעת החוק תעבור במליאה חרף התנגדות הממשלה, משום שבאופוזיציה הודיעו כבר שיתמכו בה. עם זאת, ראשי הקואליציה טרם החליטו אם לאפשר חופש הצבעה לסיעות בהצעת החוק השנויה במחלוקת. אם תיכפה משמעת קואליציוניות בהצבעה, צפויה מבוכה לסיעות החברות בה.

נאמן ביקש ארכה, מיסז'ניקוב תקף: איבדנו אימון במערכת בגללך

בדיון בוועדה אתמול, התעמת מרגי גם עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו, אחרי ששר הדתות אמר לו שכיום, יש פחות אזורי רישום בגלל רבני צוהר. לדברי מרגי, במשרד, לצד הרבנות, פועלים להגיע לנוסח מוסכם של הצעת חוק שתסדיר את הנושא. מיסז'ניקוב אמר לחברי הוועדה: "צריך לפעול בהגיון, כופפתם לנו את הידיים כבר בשבוע שעבר". שר המשפטים יעקב נאמן הציע בדיון לדחות את ההצבעה בשבועיים, ומיסז'ניקוב הזועם ענה לו: "בגלל הצבעה אתה מטיל את עריצות הרוב על המיעוט, איבדנו אמון במערכת".

הסערה הציבורית קמה אחרי שמיזם החתונות של רבני צהר הופסק לפני כמה שבועות, בעקבות החלטה שקיבל השר מרגי. זוגות חילוניים, שנעזרו עד כה בארגון. כבר לפני מספר שנים נקבעו כללים שהצרו את צעדיהם של רבני צהר, כאשר נקבעו תקנות המגדירות אילו רבנים יהיו מוסמכים לחתן זוגות. כך למשל, נקבע כי ראש ישיבת הסדר רשאי היה לחתן רק את תלמידיו בעבר או בהווה, או רב לשעבר, שעוסק במקצוע נוסף ואינו מתפרנס מרבנות, לא יכול לחתן כלל. דוגמה נוספת היא שרב צבאי רשאי לחתן קצינים בדרגת רב-סרן ומעלה. יצוין, כי מתוך 600 רבני צהר, רק מעטים עמדו באותם קריטריונים, וכך זרם הפניות לצהר דעך עם הזמן.

מיזם צהר בסכנת סגירה - עוד כותרות
שר הדתות מרגי החליט: רבני צהר לא יחתנו זוגות
אחרי ההחלטה: 200 זוגות לא קיבלו היתר נישואין
הסכם הפשרה של קירשנבאום - איחוד אזורי רבנות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully