וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מגמת ירידה בשיעור הפסקות ההיריון בישראל

על פי דו"ח שמפרסם משרד הבריאות, 19,531 היריונות הופסקו בשנת 2010. על פי הדו"ח, שיעור ההפלות בקרב עולות חדשות מאתיופיה ומברית המועצות לשעבר גבוה משמעותית מאשר אצל ילידות הארץ

פחות ופחות נשים ישראליות בוחרות לעבור הפלה ולעצור הריון מסיבות שונות – כך קובע דו"ח של משרד הבריאות המתפרסם הבוקר (שני). על פי הדו"ח, המבוסס על נתוני הוועדות להפסקת הריון במוסדות הרפואיים השונים ומקיף את השנים 1990-2010, שיעור הפסקת ההיריון ירד ב- 21% משנת 1990, ב-13% משנת 2000 וב- 8% משנת 2005.

בשנת 2010 לבדה הופסקו 19,531 הריונות, מתוך 21,363 פניות של נשים לוועדות להפסקת הריון, ש-97% מהן אושרו – מסיבות מגוונות. מעט יותר ממחצית (כ-53%) ממקרי ההפלות נפלו תחת ההגדרה הקובעת כי "ההיריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי, מגילוי עריות או שהוא מחוץ לנישואין". 18% אחרים מההריונות האחרים שהופסקו היו עלולים "לסכן את חיי האישה או לגרום לה נזק גופני או נפשי", ו-18% נוספים מהמקרים אירעו משום ש"העובר עלול להיות בעל מום גופני או נפשי". כעשירית ממקרי הפסקת ההיריון בשנת 2010 נגרמו מפאת גילה של האישה, כלומר גילה הוא "למטה מגיל הנישואין המינימלי (17) או שמלאו לה 40 שנה".

הדו"ח מעלה גם נתונים דמוגרפיים מעניינים על הנשים הבוחרות להפסיק את ההיריון. נרשם שיעור גבוה של מקרי הפסקת היריון אצל עולות חדשות, ובפרט מאתיופיה וממדינות ברית המועצות לשעבר. השיעור בקרב ילידות אתיופיה עומד על כמעט פי ארבעה משיעור ילידות הארץ. בקרב נשים משכילות, עם 13 שנות לימוד ולמעלה מכך השיעור הוא נמוך מאשר בקרב נשים שאינן בעלות השכלה כזו.

60% מההריונות המופסקים נעצרים עד השבוע השביעי של ההיריון – לעומת כ-48% לפני עשור. לעומת זאת, רק אחוז בודד מכלל הפסקות ההיריון בעשור האחרון נעשו לאחר השבוע ה-23 של ההיריון. בשנת 2010 היו 247 מקרים מעין אלה, ורובם המכריע, כ-87% מהם נבעו מחשש מבוסס לבריאותו של העובר.

עוד בנושא
מיסיסיפי הכריעה: ביצית מופרית אינה בן אדם
יוזמת חקיקה בארה"ב: גלולות "היום שאחרי" - רצח
בחודש אוגוסט: האפיפיור הציע מחילה על הפלות
לפני שנה: הרבנות נגד הפלות - "הן הפכו למגפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully