וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים יצעדו היום בתל אביב למען זכויות אדם

החל מהשעה 11:00 בבוקר ייצאו אלפי פעילי זכויות אדם מיותר מ-100 ארגונים חברתיים שונים ויצעדו ברחובות תל אביב לציון יום זכויות האדם הבינלאומי. ב-12:00 תתקיים עצרת בכיכר רבין

בימים בהם השיח הציבורי על זכויות האזרח נעשה מרכזי ביותר בעקבות חקיקת חוקים כמו חוק העמותות וחוק לשון הרע, אלפי בני אדם צפויים לפקוד הבוקר (שישי) החל מהשעה 11:00 את רחובות תל אביב, ולצעוד בפעם השלישית לציון יום זכויות האדם הבינלאומי החל מחר. במקביל, צפוי להיערך לראשונה גם מצעד בחיפה. לדברי המועצה לזכויות האזרח בישראל, במצעד יהיו מיוצגים יותר מ-100 ארגונים חברתיים וארגוני זכויות אדם. הפעילים מהארגונים השונים, וגם אזרחים שיגיעו לתמוך יצעדו למען חופש ביטוי, צדק חברתי, כבוד האדם, סוף לכיבוש, שוויון, חינוך לדמוקרטיה, העסקה צודקת, סביבה ירוקה יותר, ולמען הזכות לדיור, לבריאות ולחינוך. הצעדה בתל אביב צפויה לצאת מכיכר הבימה ולעבור לאורך רחוב אבן גבירול, והיא תסתיים בעצרת בכיכר רבין שתתחיל בשעה 12:00.

בעצרת ישולבו הופעות מוזיקה ונאומים, בין השאר, תתקיים הופעה מיוחדת של 20 נגנים של התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית שילוו את הזמרים לירון רמתי, קובי אוז ואיה כורם. בין הנואמים יהיה הסופר סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, והשחקנית אסתי זקהיים תנחה את האירוע.

בעצרת צפוי לשאת דברים אמנואל, פליט מאריתריאה, שיפנה לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שלאחרונה הביע ביקורת קשה על הפליטים שמצאו את מקומם בתל אביב וקרא לראש הממשלה למגר את התופעה. "אני עומד פה כדי להבהיר ולהסביר: לא באתי לחפש עבודה או כמו שאומרים בעולם 'לעשות כסף', באתי כמו אחרים כי חיפשנו מקלט מהדיכוי מחיי עבדות שחיינו באריתריאה", יבהיר אמנואל, "כי אין לנו זכות בחירה לאן לנסוע, כי אנחנו נמלטים ממדינת דיכוי". עמנואל יבקש שיתנו לפליטים לחיות בשקט עד שהמצב ישתנה ולא תהיה לפליטים עוד סכנה בארצם.

יצעדו על רקע החקיקה בכנסת

על רקע קיום הצעדה אמר חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח כי "למרות שהציבור הצביע ברגליו בקיץ האחרון למען צדק חברתי, הממשלה ממשיכה לעסוק בעיקר בחקיקה שמטרתה השתקה, הפחדה ופגיעה בדמוקרטיה". לדבריו, "במצעד זכויות האדם השנה נזכיר לממשלה שהיא כבר מזמן שכחה להקשיב לנו - האזרחים. אנחנו נצעד למען צדק חברתי, למען חופש הביטוי והמחאה, ולמען זכויות האדם של כולנו - ישראלים ופלסטינים".


בכירי הצמרת הפוליטית והמדינית התבטאו לאחרונה בנושאים שלשמם צועדים היום הפעילים. נשיא המדינה, שמעון פרס, נשא השבוע דברים במסגרת כנס ישראל לצעירים שנערך בקריית גת והתייחס לחקיקה האחרונה בכנסת בדבר הרכב הוועדה למינוי שופטים והגבלת תרומות ממדינות זרות לארגוני זכויות אדם. "אני חושב שההצעות האלה סוטות מהיסוד הדמוקרטי", אמר פרס. "דמוקרטיה אינה מכניקת שלטון אלא תרבות שלטון". פרס אמר כי הוא פונה לכל חברי הכנסת בקריאה: "מוכרחים לשמור על תדמיתה ומהותה של מדינת ישראל ההפסד כתוצאה מקלקול או פגיעה הוא קשה מאוד".

"ישראל זכתה לשם יוצא מן הכלל בצד הדמוקרטי ובצד המשפטי", אמר פרס. "צדק צריך להיראות ולא רק לעשות - בישראל הצדק נראה. יש הרבה דה לגיטימציה נגדנו והתדמית שלנו חשובה ולא תסולא מפז – צריך לשמור עליה", אמר פרס


עוד באותו נושא:
וינשטיין לנתניהו: "לא אגן על חוק מימון העמותות"
ארגוני השמאל על הגבלת המימון: "לא ישתיקו אותנו"
פרס: "החקיקה האחרונה - סטייה מיסודות הדמוקרטיה"
חולדאי לנתניהו: תושבי ת"א מופקרים מול הפליטים

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully