וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי לבנה מרהיב נראה הערב בשמי ישראל

מי שהסתכל הערב לשמיים יכול היה להבחין בליקוי ירח מלא, כאשר באופן נדיר ניתן היה לראות את הירח השמש משני צדי השמים. הפעם הבאה בה תתרחש התופעה תהיה רק ב-2018

דניאל בוק

צילום מואץ של ליקוי הירח, הערב (צילום: דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)

ליקוי ירח מיוחד נראה בשמי ישראל במלואו מוקדם יותר הערב (שבת). התופעה, שמתרחשת כל מספר שנים, הייתה מרגשת במיוחד משום שהפעם מדובר היה בליקוי של ירח מלא. ב-2015 צפוי ליקוי ירח נוסף, אולם אז נזכה לחזות רק בחצי ליקוי. הליקוי המלא הבא יקרה שוב רק בשנת 2018.

ליקוי ירח נראה בישראל. דרור עינב
התופעה, שמתרחשת כל מספר שנים, הייתה מרגשת במיוחד משום שהפעם מדובר היה בליקוי של ירח מלא/דרור עינב

ד"ר יגאל פתאל, יו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה ומנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים סיפר על התופעה: "בליקוי ירח מלא כדור הארץ נמצא בין הירח לבין השמש ומסתיר את הירח מאור השמש". בעקבות מיקומה של השמש באותו הזמן ניתן היה לראות באופן נדיר את הירח ואת השמש משני צדי השמים, כאשר כדור הארץ היה מצוי ביניהם ולמעשה הטיל צל על הירח.

צפו בתמונות של גולשי וואלה! חדשות מליקוי הירח בפייסבוק

ליקוי ירח נראה בישראל. דרור עינב
על הצפייה בליקוי משפיעים הימצאותו של הירח בקו האופק, ומיקומו בצד של השמש/דרור עינב

ד"ר פתאל הרחיב על ליקויי ירח באופן כללי: "אם הירח מצוי בשיא הגובה בליקוי שמתרחש בלילה הוא נצבע בצבע אדום או חום. זה קורה משום שחלק מהקרניים של השמש מצליחות להסתנן ולהישבר דרך האטמוספירה של כדור הארץ לתוך אזור הצל. הקרניים האלה, שהן הצבע האדום של השקיעה, צובעות את הירח בשיא הליקוי. כאשר הירח זורח כבר כשהוא לוקה הוא נראה טיפה אדמדם". הוא הוסיף שישנם שלושה גורמים המשפיעים על הצפייה בליקוי: הימצאותו בקו אופק, העובדה שמדובר בשעות האור ומיקומו בצד של השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully