וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו ההצבעות בממשלה על המלצות טרכטנברג

טל שלו, כתבתנו המדינית

4.12.2011 / 12:17

ראש הממשלה התגאה, שטייניץ הכריז על יציאתה של רכבת טרכטנברג, אבל הזמן דחק - והדיון על רוב המלצות הוועדה נדחה. עם זאת אושרה העלאת סכום הקניות באינטרנט הפטור ממכס

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה, עריכה: יאיר דניאל)

המלצות טרכטנברג ימשיכו לחכות: הממשלה דחתה למועד מאוחר יותר את ההצבעה על המלצות ועדת טרכטנברג, אותן הייתה אמורה לאשר היום (ראשון) בישיבת הממשלה. הממשלה לא הספיקה להעלות את ההצבעה בישיבתה זו והיא נדחתה לישיבתה הבאה. הסיבה לדחייה היא פתיחתה המאוחרת של הישיבה עקב עומסי התנועה שהיו הבוקר באזור הבירה וסיומה המוקדם עקב טקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון. "מדובר בדיון מעמיק ויש לאפשר לכל שרי הממשלה להביע את עמדתם בנושא", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

למרות הדחייה, אישרה הממשלה מספר סעיפים. סכום הקניות באינטרנט הפטור ממכס הועלה ב-20%. הפטור, שאושר בממשלה יהיה על קניות בסכום של 1,200 שקלים. הפטור אינו מצריך חקיקה וברגע ששר האוצר יחתום על צו הוא ייכנס לתוקף. נתניהו אמר כי "הפטור ממכס על קניות באינטרנט יגביר את התחרות ויוריד את המחירים. זהו צעד נוסף במסגרת אישור הטבות טרכטנברג להוזלת יוקר המחיה".

בפתח הישיבה דווקא התגאה נתניהו, בכוונה לאשר את ההמלצות. "הממשלה תצביע היום על הטבות נוספות להפחתת יוקר המחיה בישראל. ההטבות מוזילות את מחירי הדיור, מוזילות את הנסיעה בתחבורה הציבורית, ומיועדות לסייע בהורדת מחירי הגז והדלק. ישנה גם בשורה נוספת - לרוכשים מוצרים באינטרנט יהיה פטור ממכס לרכישה ששוויה עד אלף שקל", אמר נתניהו.

נתניהו הדגיש כי "כל אלה הם צעדים נוספים שאנו עושים בהמשך להטבות המס שכבר אישרנו, הטבות ששוות יחד מאות שקלים בחודש. אנחנו מסוגלים ללכת בתוואי הזה בזכות הדרך האחראית שבה אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל, ואנחנו ננהג באותה אחריות בהמשך, בבואנו לתת את המענה הראוי לצורכי החברה, הכלכלה והביטחון של מדינת ישראל אל מול הטלטלה הכלכלית בעולם ואל מול הטלטלה הגיאו-פוליטית באזורנו?.
שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אף הוא לדו"ח בכניסה לישיבה ולמחלוקת בין משרדו למשרד הביטחון בנוגע לקיצוץ אפשרי בתקציב הביטחון. "הדו"ח שמוגש היום לממשלה, אלו צעדים שעובדו בהתאם לאישור הממשלה לפני כחודש וחצי. רכבת טרכטנברג יוצאת היום מהתחנה אני מציע לכולם, כולל לשר הביטחון, להיות עליה ולא לעכב אותה", אמר שטייניץ.

אך גם בפתח הישיבה נשמעו קולות המתנגדים להמלצות. שר הפנים אלי ישי אמר כי אם יבין שאין בהמלצות טרכטנברג אלמנטים חיוביים, ש"ס תצביע נגד ההמלצות. ?ישנם חלקים חשובים מאוד שלא באו לידי ביטוי בדו"ח כמו הדיור הציבורי, הוזלת מחירים והחזרת הפיקוח על חלק גדול מהמוצרים. לצערי הרב הדברים העיקריים חסרים?, אמר ישי.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully