וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים תקפו את ביניש: "היא מסיתה נגד הכנסת"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

2.12.2011 / 0:02

חברי כנסת מהימין התייחסו לדבריה של נשיאת בית המשפט העליון, לפיהם ח"כים ושרים מנהלים מסע הסתה נגד בית המשפט. "מעולם לא ראינו אותה נרעשת מההסתה שמתנהלת נגד המתנחלים"

דבריה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, לפיהם פוליטיקאים מנהלים מסע הסתה נגד בית המשפט העליון, הצליחו להרגיז מספר חברי כנסת בימין. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, מיוזמי חוק השימוע לשופטים המועמדים לעליון, אמר בתגובה לדברי ביניש, כי "דבריה של הנשיאה הם דוגמא מובהקת של הסתה פרועה כנגד הכנסת".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס גם כן לדבריה של נשיאת בית המשפט העליון. ?הנשיאה ביניש הפריזה בדבריה, גם בהתחשב בגל העכור הפוקד אותנו, שאיננו ראוי מכל וכל", אמר ריבלין, "הרשות השופטת והרשות המחוקקת מחויבות לשמור זו על כבודה של זו, ואסור שיזלגו האחת לתחומי האחרת", אמר ריבלין והוסיף, "היום, יותר מתמיד, הדמוקרטיה הישראלית זקוקה לחוק יסוד החקיקה, שיבטיח כי כל רשות תפעל בתוך תחומה, וימנע כאוס ביחסים בין הרשויות".

"אני מצר על כך שנשיאת בית המשפט העליון, שכל הזמן דיברה בזכות הפרדת הרשויות, גילתה חוסר הבנה בסיסי מהי דמוקרטיה ושכחה שהציבור בחר את נציגיו לכנסת כדי לחוקק. לדידה של הנשיאה, בית המשפט העליון הוא לא רק הרשות השופטת, אלא כנראה צריך להחליף גם את הרשות המחוקקת או לפחות לשמש כצנזור-על מעליה. אני מכבד את בית המשפט העליון ורואה חשיבות גדולה במוסד זה ובעצמאותו השיפוטית, אבל יחד עם זה אני לא אשבר תחת מסע של איומים והפחדות ואמשיך להוביל שיח ענייני לגבי רפורמות לגיטימיות שנחוצות במערכת המשפטית", אמר אלקין.

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כץ, יוזם "חוק גרוניס" ומי שאמר בעבר בראיון שבית המשפט מייצג חבורה עלובה וקטנה, אמר: "לחברי הכנסת כולם יש הערכה גדולה ובלתי מותנית במוסד בית המשפט העליון. היחס של עם ישראל, שמביע פעם אחר פעם בסקרים את חוסר אמונתו בנשיאה הנכבדת, נובע מתחושה שיש לה בסיס שהתנהגותה, כלפי מתנחלים, דתיים וחרדים הוא יחס של חוסר אהבה בלשון המעטה. יחס מתנשא ומזלזל שתוצאותיו בשטח היום נראות. אל לה לנשיאת בית המשפט העליון להיתמם. עדיין שערי תשובה לא נעולים ואולי בתגובתה תסביר למה השופט סולברג לא יכול מבחינתה להיבחר לבית המשפט העליון מלבד מהסיבה שהוא דתי ומתנחל".

ח"כ כץ הוסיף עוד כי "מעולם לא ראינו אותה נרעשת, נזעקת ונואמת בכנסים כנגד ההסתה שמתנהלת כנגד ציבור המתנחלים המונה מאות אלפי אנשים והמהווים את עמוד השדרה של החברה בישראל במוסרם את הנפש על כל הערכים שעד לפני שני דורות היו נחלת החברה הישראלית כולה: צבא, התיישבות וחינוך".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי): "ביניש צריכה להסיר את הגלימה וללכת הביתה. היא לא נבחרה על ידי הציבור, ולמרות זאת מרשה לעצמה לנסות לנהל את המדינה ולהכתיב את האידיאולוגיה שלה, ולמנות שופטים בשיטת 'חבר מביא חבר'. התקפתה רק מוכיחה עד כמה יש צורך בחריש עמוק במערכת המשפט". ח"כ יריב לוין (ליכוד) התייחס אף הוא לדברים. לוין סתר את דבריה של ביניש, ואמר כי זהו אך ניסיון להשתיק את הביקורת ולהרתיע את המבקרים. לדבריו, "הביקורת על בית המשפט העליון ועל הדילים האפלים הנעשים בתהליך בחירת השופטים היא חיונית, שתכליתה חיזוק הדמוקרטיה הישראלית. מי שאינו מבין שזוהי חובתנו כאנשי ציבור, אינו יודע מהי דמוקרטיה".

בשמאל תומכים בביניש: "התבטאותה - תמרור אזהרה"

מנגד, בשמאל דווקא הביעו תמיכה בדבריה של נשיאת בית המשפט העליון. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "ההתבטאות הפומבית הישירה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, היא תמרור אזהרה חריג. יש בקרבנו פוליטיקאים המוכנים למוטט את יסודות שלטון החוק, תוך התלהמות והסתה של הציבור. אני מקווה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראה הערב את תמרור האזהרה ולא ימשיך להסתפק באמירות קלושות של יציאת ידי חובה. פגיעה בבית המשפט תהיה אות קלון לכהונתו כראש ממשלה".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הוסיף כי "מתנהלת הסתה פרועה, מסוכנת וחסרת רסן נגד בית המשפט העליון וחובה לחדול ממנה כדי להבטיח חברה ומדינה". ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר: "דבריה של ביניש הם זרקור אזהרה מהבהב לכל מי שמאמין בישראל דמוקרטית. אם קואליציית נתניהו הביאה את נשיאת העליון להתריע מפני הסתה של פוליטיקאים, כנראה שאנחנו בעיצומה של מלחמה על המעוזים האחרונים של הדמוקרטיה הישראלית".

עוד באותו נושא
ביניש: פוליטיקאים מנהלים מסע הסתה נגד העליון
השינוי בוועדה לבחירת שופטים אושר בקריאה ראשונה
הכנסת אישרה שני חוקים לשינוי מבנה בית המשפט העליון

(עדכון ראשון: 21:55, 1.12.11)

לפניות לכתב: פנחס - pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully