וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ירי במצרים, ההצבעה הופסקה במספר קלפיות

ניר יהב

28.11.2011 / 13:16

הבחירות ההיסטוריות במצרים נפתחו הבוקר, אך באחד המחוזות דווח על ירי שעצר את ההצבעה בקלפיות. כוח צבא הוזנק למקום. מצביעים במדינה: "התחושה פחות חגיגית משחשבנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

תקרית ירי בעיצומן של הבחירות במצרים: ירי נשמע באזור מחוז אסיוט שבמרכז המדינה, וההצבעה הופסקה בארבע קלפיות - כך לפי דיווח ברשת הטלוויזיה של אל-ערביה. כוחות צבא גדולים הוזעקו למקום כדי לברר את נסיבות הירי, אך לפי שעה לא דווח על נפגעים.

הקלפיות – או חלקן, לפחות - נפתחו הבוקר (שני) בבחירות לבית התחתון לפרלמנט בקהיר, ואלפי אזרחים נהרו אליהן כדי לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע, בבחירות הראשונות במצרים מאז שהודח הנשיא חוסני מובארק. מאז 8:00 בבוקר, השעה שבה היו אמורות להיפתח הקלפיות, קיבל חדר המבצעים של ועדת הבחירות המרכזית עשרות תלונות, מאזרחים שדיווחו על קלפיות שלא נפתחו במועד. בשל התלונות, ועדת הבחירות האריכה את ההצבעה בקלפיות שנפתחו באיחור, והיועץ המשפטי של הוועדה, יסרי עבד אל-כרים, אמר שכל מנהל קלפי יאריך את ההצבעה לפי כמות השעות שבהן התאחרה פתיחת הקלפי.

חיילים משגיחים על תור המצביעים מחוץ לקלפי בקהיר, נובמבר 2011. רויטרס
לפי כמה דיווחים, מחצית מהקלפיות נותרו סגורות. הצבא נשבע לאבטח את ההצבעה ולהבטיח את קיומה/רויטרס

בקלפיות שנפתחו בקהיר, נוצרו תורים ארוכים, מה שעשוי להעיד על שיעור הצבעה גבוה. גם באלכסנדריה דווח על המונים שנהרו לקלפיות כדי להצביע לנבחריהם, למרות הגשם ששטף את העיר, וגם במחוז אל-אקצר ובמחוז אל-בחר אל-אחמר דווח על שיעור הצבעה גבוה דומה, ועל תורים ארוכים שהשתרכו מחוץ לקלפיות.

חבר המועצה הצבאית העליונה, ממדוח שאהין, הבהיר שכל הקלפיות נתונות לאבטחה מצד המשטרה והצבא, "כדי למנוע זיוף של הקולות". לדבריו, ההחלטה להאריך את ההצבעה מיום אחד ליומיים "לא תשפיע על הוגנות ושקיפות הבחירות".

המפגינים בכיכר תחריר חלוקים לגבי הבחירות. רויטרס
ההצבעה נערכת בצל המהומות האלימות בכיכר תחריר, שגבו את חייהם של עשרות בני אדם/רויטרס

הבחירות נערכות היום בתשעה מ-27 מחוזות במצרים: במחוז קהיר, באלכסנדריה, באסיוט, באל-בחר אל-אחמר, באל-אקצר, באל-פיום, בדמיאט, בפורט סעיד ובמחוז כפר א-שייח'. מרבית הקלפיות אמורות להיסגר בשעה שבע בערב, וייפתחו מחדש מחר, ליום נוסף של הצבעה, מלבד הקלפיות שנפתחו באיחור, שייסגרו כאמור מאוחר יותר.

עמרו מוסא כבר כבר הגיע להצביע בקהיר

עיסאם אל-עריאן, סגן יו"ר האחים המוסלמים, אמר היום לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי לפרלמנט הנבחר "צריכה להיות סמכות למנות את הממשלה ולהדיח אותה - כדי לבטא את רצון הרחב". לדבריו, אם יהיה אחוז הצבעה גבוה בבחירות, על כולם יהיה לכבד את רצון העם. הוא קרא לצעירי המהפכה לתמוך בקריאתו לאפשר לפרלמנט למנות ממשלה.

עמרו מוסא, לשעבר מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר ואחד המועמדים הבולטים לנשיאות מצרים, בא בשעות הבוקר להצביע בקלפי בקהיר. עם צאתו מהקלפי, אמר מוסא לכלי התקשורת המקומיים כי "הבחירות היום מבטאות את תחילת הדרך להגשמת יעדי המהפכה". לדבריו, "המהפכה דרשה שנעבור מדיקטטורה לדמוקרטיה, משחיתות לרפורמה, מפיגור להתקדמות ולפיתוח. היום אנו מתחילים בדרך הנכונה".

עוד בנושא
טנטאווי לא מוותר: ”לא נאפשר ללחוץ על הצבא"
מצרים: עוד ”הפגנת מיליון” בקהיר ערב הבחירות
הבית הלבן: השלטון חייב לעבור לידי האזרחים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עידכון ראשון: 11:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully