וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת עלם: "בישראל אלפי בני נוער העוסקים בזנות"

נתונים שנחשפו לקראת דיון שייערך הבוקר בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים מעלים תמונה מדאיגה: השנה התגלו 621 מקרים, לעומת 126 בלבד בשנה שעברה. ח"כ זוארץ: "מחריד שזה רק קצה הקרחון"

נתונים שחושפת הבוקר (שני) עמותת "עלם", המסייעת לנערים במצבי סיכון, מעלים תמונה מדאיגה בנוגע לתופעת הקטינים העוסקים בזנות. על פי הנתונים, שיוצגו הבוקר על ידי נציגי העמותה במהלך דיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, מצביעים על עלייה יוצאת דופן במספר הקטינים המעורבות בפעילות מעין זו: 621 קטינים בגילאי 12-18 אותרו השנה על ידי העמותה, זאת לעומת 126 בלבד בשנת 2010. יתרה מכך, בעמותה מעריכים כי מימדי התופעה האמיתיים גדולים בהרבה, ועומדים על אלפי בני נוער אשר אינם מוכרים לרשויות הרווחה.

אילוסטרציה. אורי לנץ
"בני הנוער שנקלעים לזנות, הם ברוב המקרים כאלו שחוו מצוקות קשות, התעללות פיזית, מינית או רגשית, חוויה חזקה של דחייה או תנאי הזנחה קשים"/אורי לנץ

"ניצול מיני מסחרי של קטינים ומעורבות של בני נוער בזנות קיימים בכל שכבות האוכלוסייה ובכל רחבי הארץ", מסבירה רלי קצב, בכירה בעמותת "עלם". לדבריה, "בני הנוער שנקלעים לזנות, הם ברוב המקרים כאלו שחוו מצוקות קשות, התעללות פיזית, מינית או רגשית, חוויה חזקה של דחייה או תנאי הזנחה קשים. לצערנו אנו נתקלים במקרים רבים בהם גיל הכניסה לזנות מתחיל כבר בגיל 12". קצב הוסיפה כי מקרים רבים נופלים בין הכסאות ולא מטופלים, משום ש"מדינת ישראל מספקת שירותי תמיכה לנערות בזנות בלבד, ומתעלמת מנערים וטרנסג'נדריות, לכן האחרונים מקבלים תמיכה וסיוע מעלם בלבד".

היבטים בעייתיים נוספים של ההתמודדות עם התופעה הם האכיפה והענישה, שנטען כי הם אינם נחרצים די הצורך, משום שתיקים רבים נסגרים מטעמי חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. על פי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוגש לוועדת המשנה לפני כשבועיים, "בעשר השנים שנבדקו, נפתחו במשטרה שני תיקים בלבד נגד לקוחות של קטינים. שניהם נסגרו, אחד בשל חוסר ראיות והשני בשל חוסר עניין לציבור. מתוך - 35 התיקים שנפתחו במשטרה בנושא ניצול מיני מסחרי של קטינים בשנים 2009-2000 נסגרו 19, רובם בשל חוסר ראיות וחוסר אשמה".

"מזעזע שאין טיפול דווקא בקטינים"

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אורית זוארץ (קדימה) התייחסה אף היא לנתונים, ואמרה כי "מחרידה העובדה שהנתונים המוצגים בוועדה והמקרים המטופלים על ידי 'עלם' הם רק קצה הקרחון של התופעה המזעזעת של זנות הקטינים בישראל. הכשל המרכזי הוא העובדה ששנה אחרי הדיון הקודם בנושא, הממשלה והמשרדים האחראים לא הציגו תוכנית ועדיין מגבשים את דרכי ההתמודדות עם התופעה 'החדשה' הזו". היא הוסיפה כי "מזעזע ומדהים כי דווקא במקרים של הקטינות והקטינים אין כל טיפול בתופעה. מציאות קשה זו קשורה במידה רבה למצב הכלכלי ולעוני בישראל".

עמותת "עלם" פעליה בנושא הקטינים העוסקים בזנות באמצעות פרויקט "ערים בלילה", שבמסגרתו היא מפעילה מרכז יום לבני נוער שבו מוענקים עזרה רפואית, מזון וייעוץ מקצועי. אחת מפעילויות אנשי המרכז היא איתורם של בני נוער העוסקים בזנות, גם באמצעות האינטרנט. בחודש אפריל האחרון, פרסמה העמותה את הדו"ח השנתי שלה העוסק במצב בני הנוער בישראל, בו דווח כבר אז כי קיימת עלייה במספר הקטינים העוסקים בזנות.

עוד בנושא
דו"ח עלם מחודש אפריל: עלייה במספר הקטינים העוסקים בזנות
אב חשוד ששידל בתו לזנות. שכניו: "התלונ?נו בעבר"
חשד: שני צעירים סרסרו בנערים לזנות בתל אביב
זנות בקרב קטינים: לטפל, לא לשפוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully