וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-אליעזר: "צפוי עימות חזיתי עם מצרים"

בנימין בן אליעזר הביע דאגה מהמצב במצרים אחרי הדחת חוסני מובארק, והזהיר מעלייתם של האחים המוסלמים, שמסכנת את האזור. הבוקר התחדשו ההפגנות בכיכר תחריר, שגבו את חייהם של 12

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

עם חידושן של המהומות בכיכר תחריר בקהיר, חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (עבודה) מזהיר מפני הדרדרות ביטחונית מול מצרים, ואומר כי ייתכן שישראל תיאלץ להיגרר ל"עימות חזיתי" בחזית הדרומית. בן-אליעזר, לשעבר שר הביטחון, התראיין הבוקר (שני) לגלי צה"ל, והעריך כי מצרים "נמצאת בדרך לאנרכיה". בהתייחסו למצב הביטחוני במצרים אחרי הדחתו של הנשיא חוסני מובארק, אמר בן-אליעזר: "לישראל יש עניין להמשיך את הקשרים עם מצרים. אנחנו מוכנים לתאם איתם הכל, אבל זה לא הולך. היום, השלטון לא נמצא בידי הצבא אלא בידי ההמונים. צריך להתרגל לעובדה שההמון נכנס למשחק, ושהוא מכתיב: 'אנחנו נקבע את גורל ההסכם עם ישראל".

הוא הביע תקווה שהסכם השלום, שרבים במצרים קוראים לבטלו, לא יושפע מהבחירות הקרובות לפרלנמנט בקהיר: "אני מתפלל שהההסכםם יחזיק מעמד, אבל הבעיה היא לא רק אנחנו. שימו לב מה קרה לפני כמה שבועות כששתפו את השגרירות - צריך להתרגל לעובדה שמצרים של היום היא מצרים אחרצ. הכוח של האחים המוסלמים הוא היחיד שמאורגן עם תאים ומחוזות. הם יגיעו למאה אחוז הצבעה, בניגוד לחילונים".

מפגין חבוש במסיכת גז, משליך רימון עשן לעבר שוטרים בכיכר תחריר בקהיר. מצרים, נובמבר 2011. AP
גם המפגינים, ש-12 מהם נהרגו עד כה, השליכו רימוני עשן וגז לעבר השוטרים/AP

כמו כן, חבר הכנסת מתח ביקורת על התנהלותו של גנרל חוסיין טנטאווי, ראש המועצה הצבאית העליונה, המשמש כיום כמנהיג מצרים, במקומו של חוסני מובארק, עמו היו לבן-אליעזר יחסי ידידות קרובים: "אם היה מישהו משכמו ומעלה, הוא היה בולט - אבל אין. אני מכיר את ההתהנגה הצבאית הזו (...) ואני רואה שזה מתרסק לנו בין הידיים".

בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בו הביע בן אליעזר את התנגדותו לקיצוץ בתקציב הביטחון, הוא אמר: "אף אחד לא יכול לתת לנו תשובה מה יקרה במזרח התיכון. אנחנו במרכזה של סערה אדירה, וצפויים לעימות עם מצרים. אני לא יודע מה קורה בסוריה, מה הולך להיות בירדן. יש לנו בעיה קיומית, נרצה או לא נרצה. אבל זה לא העת לעשות את הדבר הזה. אנחנו מכירים את העסק. כשאומרים לקצץ זה אומר שמורידים תכניות מהפרק ולא הולכים להתייעלות. אין לקצץ תקציב הביטחון כששום דבר לא ברור וכשאין לנו וודאות לאן הולכות הרוחות במזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ההמונים שבו לכיכר תחריר: 13 נהרגו, מאות נפצעו

לפחות 13 מפגינים נהרגו עד כה מירי כוחות הביטחון המצרים בכיכר תחריר. שוטרים ירו כדורי גומי אל מפגינים בכיכר ושרפו אוהלים שהקימו פעילים במקום, בניסיון לפזרם. פעילי זכויות אדם דיווחו כי נעקרו עיניהם של לפחות תשעה מהמוחים, שפניהם נפגעו מכדורי גומי. רשת אל-ערביה דיווחה כי יותר מ-1,200 פצועים נפגעו מאלימות השוטרים.

"לא נעזוב את הכיכר", אמר לרויטרס אחד המפגינים, לוטפי א-זבלאווי, "אלא אם ימולאו דרישות המהפכנים ודרישותיו של העם המצרי, להעביר את השלטון למועצה נשיאותית אזרחית". גל ההפגנות החדש נגד שלטון המועצה הצבאית החל במחאה על ניסיונה של המועצה להכניס לחוקת המדינה המתהווה סעיף הפוטר את הצבא מפיקוח פרלמנטרי. בקרב מארגני ההפגנות בולטים גורמים איסלמיים דתיים, בהם האחים המוסלמים, וגם תנועות מהזרם הסלפי הקיצוני.

עוד בנושא
ח”כ בן אליעזר: הצעתי למובארק מפלט מדיני באילת
אלפי המפגינים שבו לכיכר תחריר; 12 נורו למוות
מצרים: בכירים אמריקאים נפגשו עם האחים המוסלמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully