וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים המתמחים יודיעו לבג"ץ: חוזרים למשא ומתן

בתום דיון סוער התקבלה ההחלטה: המתמחים ישובו לנהל משא ומתן עם האוצר. כתוצאה, יושעה כנראה ההליך שהתנהל נגדם באשמת ביזוי בית המשפט. מוקדם יותר ביקר נתניהו את התפטרותם

בתום התכנסות שערכו נציגי הרופאים המתמחים אמש בתל אביב, התקבלה ההכרעה לחזור ולהידבר עם משרד האוצר. הבוקר (ראשון) תימסר ההודעה הרשמית בעניין לבית המשפט, כך דווח בקול ישראל. תשובת המתמחים באה בתגובה לארכה שקיבלו מבג"ץ, בדיון שהתנהל ביום חמישי בעתירתם נגד המדינה. בדיון הקציב בית המשפט למתמחים זמן עד ליום ראשון על מנת להחליט אם הם מוכנים לשוב ולנהל משא ומתן במשך שבועיים עם האוצר, בליווי גורם ממונה.

משמעות ההחלטה היא, ככל הנראה, חזרתם של הרופאים המתמחים לעבודה בבתי החולים, תוך קיום משא ומתן. משמעות נוספת היא שככל הנראה יוקפא ההליך כנגדם שהחל לבקשת המדינה להאשים אותם בביזוי בית הדין. מקורבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טענו אמש כי הוא מבקר בחריפות את החלטת המתמחים לנטוש מחלקות ואמר כי לא ייתכן שרופאים לא יקבלו החלטות של בית משפט בישראל.

ביניש: נטישת מחלקות - "דין עצמי"

במהלך הדיון שהתנהל בבג"ץ ביום חמישי תקפה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, במילים קשות את העותרים, ואמרה כי נטישת בתי החולים על ידי המתמחים היא בבחינת "עשיית דין עצמי". לדבריה, העתירה לא נדחתה על הסף מתוך ניסיון להגיע לפתרון קונקרטי, בסיוע מגשרים.

בתוך כך נודע כי סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון, תל אביב והטכניון צפויים להפגין בצהריים מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על "משבר ברפואה הציבורית בישראל". לדברי הסטודנטים, המשביתים את לימודיהם מאז יום חמישי וימשיכו בכך גם הבוקר, ההשבתה תימשך עד להתערבות נתניהו במשבר. במקביל, הסטודנטים לרפואה באוניברסיטה העברית ישביתו את לימודיהם בין השעות 09:00 – 12:00 בלבד, ובזמן זה יחתימו חולים בבתי חולים בעיר על עצומה "להצלת מערכת הבריאות הציבורית".

עוד בנושא:
עשרות מומחים התפטרו היום בבית החולים בכפר סבא
נתניהו: לא ייתכן שהרופאים לא יכבדו החלטות בית משפט
ביניש בבג”ץ הרופאים המתמחים: עשיתם דין לעצמכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully